دستگاه ردیابی خودرو سخت‌افزاری کوچک در اندازه قوطی کبریت است که در بخش‌های مختلف خودرو قابل نصب بوده و موقعیت مکانی و شرایط هر نوع وسیله نقلیه را نشان می دهد. نصب این دستگاه ساده و قابل‌حمل در خودرو با قابلیت گزارش لحظه‌ای از وضعیت خودرو، احتمال سرقت شدن آن یا بروز خسارت‌های احتمالی را به شدت کاهش می دهد.

 ردیاب خودرو چه دستگاهی است؟

دستگاه ردیاب خودرو نوعی ابزار حفاظتی و امنیتی پیشرفته جایگزین دزدگیر ماشین، قفل پدال و قفل فرمان است. این ابزار سیستمی ترکیبی شامل دستگاه هوشمند مکان‌یاب و یک اپلیکیشن قابل نصب روی کامپیوتر و موبایل برای ارسال و دریافت اطلاعات است. ردیاب‌های پیشرفته خودرو اغلب شامل ترکیبی از قابلیت‌های GPS,GLONASS و موقعیت‌یابی در بستر اینترنت است که گزارشات مداوم برای صاحب خودرو ارسال می‌کند.

گرچه کاربرد ردیاب‌ها اغلب برای اهداف شخصی یا ردیابی افراد (سالمندان و کودکان) مطرح می‌شود اما کاربردهای تجاری آن برای ناوگان حمل‌ونقل و سازمان‌ها هم نتایج بسیار مطلوبی داشته ‌است. کاربرد این ابزار برای ارگان‌ها نتایجی همچون کاهش مصرف سوخت، نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان، بهینه‌سازی حمل‌ونقل را در پی خواهد داشت.

 هدف استفاده از ردیاب خودرو

همان‌طور که در جریان هستید این روزها خبرهای زیادی در مورد سرقت اموال و خودروها می‌شنویم و این ‌موضوع همه ما را در مورد حفاظت از دارایی‌هایمان نگران می‌کند. با شرایط اقتصادی موجود هر بخش از اموالمان را که از دست بدهیم جبران کردن خسارت ناشی از آن بسیار کار دشواری است. بنابراین باید راهکاری بیابیم تا بخشی از دارایی‌ها که شامل خودروهای شخصیمان هستند را به بهترین نحو تحت نظارت خود درآوریم.

این کار ممکن نیست مگر این‌که از انواع ردیاب‌ها با امکانات پیشرفته استفاده کنیم. هنگامی‌که خودرویی به سرقت می‌رود اگر به ردیاب مجهز باشد، می‌توانید مکان جغرافیایی آن را در نقشه بیابید و موقعیت آن را در اختیار پلیس قرار دهید.

درضمن امکان خاموش کردن خودرو از راه دور وجود دارد. می‌توانید خودرو را متوقف کنید و خود را به محل موردنظر برسانید.

استفاده های جانبی از دستگاه ردیابی خودرو

یکی از مهم‌ترین کاربردهای جانبی این ابزار کنترل رانندگی سایر افراد مانند فرزند نوجوانتان است. با امکانات منحصربه‌فرد ردیاب می‌توانید موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه را مشاهده کنید. درضمن در صورتی‌ که فرد مورد نظر از محدوده جغرافیایی خاصی عبور کرده و با سرعت غیرمجاز رانندگی کند، هشداری برای فرد ناظر ارسال می‌شود.

هدف از نصب دستگاه ردیابی خودرو تنها حفظ امنیت خودرو نیست بلکه گاهی در موقعیت‌های مختلف لازم است راننده خودرو تحت کنترل و پیگیری قرار بگیرد.

 ضرورت تجهیزات ردیاب خودرو

احتمالاً شما هم در جریان بالا رفتن آمار سرقت خودرو در نتیجه استفاده سارقان از شگردهای جدید هستید. خیلی از آنها قادرند در عرض 30 ثانیه دربهای خودرو را باز کنند. با توجه به این‌که در شرایط حاضر قیمت وسایل نقلیه به‌طور فزاینده‌ای بالا رفته ‌است، باید از جدیدترین فناوریهای روز برای حفاظت از خودروی شخصی تان کمک بگیرید.

تامین ایمنی خودروهای شخصی و سازمانی تنها به کمک ردیاب هوشمند امکان‌پذیر است. همه ما به‌خوبی می‌دانیم که استفاده از قفل پدال و قفل فرمان یا دزدگیرهای معمولی دیگر جواب‌گوی حفظ امنیت خودرو نیست. این‌گونه ابزارها ممکن است پروسه سرقت را به‌تأخیر بیندازد اما درنهایت سارقان به‌سرعت این سیستم‌ها را پیدا کرده و غیرفعال می‌کنند.

ردیاب خودرو نوعی سیستم حفاظتی هوشمند است که در بخش‌های مختلفی از خودرو مخفی می‌شود و تنها صاحب خودرو از وجود آن خبردار است. مالک خودرو از هر جای ایران می‌تواند وسیله نقلیه خود را از راه دور تحت نظر بگیرد این نظارت به این صورت است که به کمک نرم‌افزار طراحی‌شده ردیاب که روی گوشی موبایل نصب‌شده قادر خواهد بود در مواقع اضطراری با کمک یک پیامک ساده ماشین را خاموش کند.

در این مواقع تا زمانی‌که مالک خودرو اجازه روشن‌شدن خودرو را صادر نکند، ماشین روشن نمی‌شود.

عملکرد ردیاب پس از سرقت

برتری اصلی ردیاب خودرو این است که علاوه ‌بر خدمات پیشگیرانه‌ی سرقت، در مواقعی که خودرو به هر علتی ربوده ‌شده بازهم فعال است و موقعیت لحظه به لحظه آن را روی نقشه نشان می‌دهد. این ابزار حرفه‌ای علاوه ‌بر این‌که به آسودگی خیال رانندگان کمک می‌کند و امنیت خودروی آن‌ها را حفظ می‌کند، همراهی برای عملیات پلیس است.

سخن پایانی

دستگاه ردیابی خودرو با پیدا کردن خودروی سرقت‌شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، جلوی شکل گیری جرم‌های دیگری که مجرمان از طریق خودروهای سرقتی انجام می‌دهند را می گیرد. دستگاه ردیاب با ارسال گزارشات لحظه ای، علاوه‌ بر قابلیت‌های فوق‌العاده در موقعیت‌یابی دقیق خودرو، حساسیت‌هایی نسبت ‌به وارد شدن ضربه به خودرو یا باز شدن درهای آن دارد و در این مواقع فورا برای صاحب خودرو پیام هشدار می‌فرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.