این روزها از یک ‌طرف با خبرهای گوناگون از آمار سرقت اموال و دارایی‌های مردم و از سوی دیگر وضعیت نابسامان اقتصادی افراد بیش ‌از گذشته به‌دنبال راه‌هایی برای حفاظت از دارایی‌های ارزشمندی همچون خودروهای شخصی‌شان هستند که بیشتر در معرض خطر ربوده شدن قرار دارد. ردیاب از راه دور خودرو تنها ابزاری است که از چند جنبه برای حفظ ایمنی وسیله نقلیه ماشینی و موتوری کارایی دارد.

احتمالاً شما هم دزدگیر هایی که بیش ‌از ۲ دهه گذشته بر روی خودروها نصب می‌شد به خاطر دارید. شاید در اولین سالهای به بازار آمدنش تا حدی باعث ترس سارقان از نزدیک شدن به خودروها می‌شد اما چیزی نگذشت که آن‌ها هم از زیروبم و راهکارهای غیرفعال کردن دزدگیر سر درآوردند و در عرض چند دقیقه از شر مصیبت‌ها و سر و صدایش رها می‌شدند.

 چرا ردیاب از راه دور خودرو مناسب است؟

تقریبا همه افراد در این‌ موضوع اتفاق‌نظر دارند که دزدگیرها با وجود آن ‌همه سروصدا و دردسرهای شان اثر چندانی در حفاظت از وسایل نقلیه نداشتند. بنابراین با پدید آمدن انواع مسیریاب جی‌پی‌اس خودرو تحول بزرگی در دنیای تکنولوژی ابزارهای پیشرفته امنیتی به وجود آمد.

ردیاب‌ها ابزارهای مخفی کوچکی بودند که به‌راحتی در گوشه‌ای از ماشین جاسازی‌شده و هیچ سروصدا مشکلی ایجاد نمی‌کردند. در عرض چند سال فناوری تولید ردیاب‌های قدرتمند به‌سرعت پیشرفت کرد و قابلیت‌های بسیاری در یک دستگاه کوچک جیبی جای گرفت. امکان ردیابی از راه دور موجب شد تا ردیاب‌ها نه تنها برای کنترل و مسیریابی خودرو بلکه برای تحت نظر گرفتن رفت‌وآمد سالمندان و کودکان مورد استفاده قرار بگیرند.

البته امکانات ردیاب در اینها خلاصه نمی‌شود و با ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند ردیابی از راه دور، تحت کنترل گرفتن سرعت خودرو، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور، شنود صدای داخل کابین، مشاهده مسیرهای پیموده‌شده و سرعت حرکت خودرو چندین قابلیت عالی دیگر، عده زیادی از این ابزار کاربری نسل جدید استقبال کردند.

با ورود ردیاب GPS خودرو بخش بزرگی از نگرانی‌های افراد در مورد حمایت از اعضای خانواده و زیر نظر گرفتن اموال و دارایی‌هایشان محو شد.

کاربردهای ردیاب خودرو

همان‌طور که گفتیم ردیاب از راه دور خودرو تنها برای کنترل خودرو کاربرد ندارد بلکه برای نظارت بر فعالیت‌های اعضای خانواده نیز استفاده‌های بهینه‌ای داشته ‌است. یکی از کاربردهای مهم دیگر بهره‌وری در کنترل سیستم حمل‌ونقل عمومی و نظارت سازمان‌ها و ارگان‌ها بر تردد خودروهای سازمانی و عملکرد رانندگان و کارکنان است.

در برخی از سازمان‌ها به‌علت تعداد زیاد خودروها امکان نظارت بر عملکرد کارکنان با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و برای تحت نظر داشتن فعالیت‌های افراد از ردیاب‌های جی‌پی‌اس استفاده می‌شود که کار را بسیار آسان کرده ‌است.

مسیریابی با ردیاب GPS

در گذشته‌های دور آدم‌ها برای نقل‌مکان از جایی به‌جای دیگر ستارگان را نشانه‌گذاری می‌کردند اما حالا آن فرآیند پیچیده و پردردسر به کمک پیشرفت علم کاملاً هموار شده ‌است. به کمک دستگاه ردیاب می‌توانید از قابلیت‌های مسیریابی بهره‌مند شوید و بدون سردرگمی درطول مسیر با راهنمایی نقشه به محل موردنظر خود برسید.

دستگاه رهیاب حتی این قابلیت را دارد که مسیر را به‌صورت صوتی نشان دهد تا در هنگام رانندگی در اثر نگاه کردن به نقشه حواس راننده پرت نشود. یکی دیگر از امکانات جالب ردیاب خودرو امکان شنود صدای داخل کابین است که تحت نظر گرفتن افراد با مقاصد مختلف را بسیار راحت کرده ‌است.

جدیدترین ردیاب‌های خودرو چه قابلیت‌هایی دارند؟

مهم‌ترین کارایی ردیاب‌ها ارسال پیام هشدار در مواقع اضطراری است که این ویژگی در ردیاب‌های جدید به‌صورت زیر انجام می‌شود:

این‌ها تنها گوشه‌ای از مزایای بزرگ ردیاب‌های پیشرفته بازار هستند که تاثیر عمده‌ای در جلوگیری از سرقت با مشاهده اولین نشانه‌ها دارند. یکی از موارد بسیار مهمی که در خرید ردیاب از راه دور خودرو باید در نظر داشته باشید خدمات پس‌ از فروش و گارانتی محصول است که به شما اطمینان دهد می‌توانید از تمام امکانات ادعاشده ردیاب به‌طور بهینه استفاده کنید. بعضی از انواع ردیاب‌های خارجی قابلیت‌هایی دارند که در ایران فعال نیست و پشتیبانی نمی‌شود.

بنابراین خرید چنین ردیابهایی به‌جز افزایش هزینه ها نتیجه ای در بر نخواهد داشت. سعی کنید پیش از خرید ردیاب خواسته هایتان را از یک دستگاه امنیتی خودرو تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.