مردم همیشه از ابزارهای حرفه‌ای که سایز جمع‌وجوری دارند و در مقابل امکانات زیادی به کمک آن دریافت می کنند، استقبال خواهند کرد. ردیاب ماشین مخفی یکی از این ابزارهاست که افراد می‌توانند برای ردیابی خودروی شخصی یا خودرویی که امانت به شخص خاصی واگذار کرده‌اند از آن بهره ببرند. باوجود این‌که این روزها نصب مسیریاب خودرو و کاربرد آن به یکی از آپشن‌های معمول تبدیل ‌شده است، اما خیلی از کاربران نسبت ‌به اندازه‌های بزرگ این دستگاه‌ها گلایه دارند.

آن‌ها خواهان وسیله‌ای هستند که به‌راحتی در نقاط مختلف خودرو مانند زیر داشبورد، زیر سقف و پشت صندلی مخفی شود و از دید غریبه ها مخفی بماند.

ردیاب‌های کوچک و مخفی

 امروزه ردیاب‌ها با برندها و تکنولوژی‌های متفاوتی در بازار ارائه می‌شوند که هرکدام شکل و ظاهر و قابلیت‌های متفاوتی دارند. در این ‌میان ردیاب ماشین مخفی با امکانات کاربری متنوع بیشترین طرفداران را داشته است.

این وسیله امنیتی قوی در شکل‌های دایره‌ای یا مستطیلی کوچک به فروش می‌رسد که به ‌راحتی در جیب، کیف و کفش و هر جای دیگر پنهان می‌شود. این روزها برخی از کمپانی‌های بزرگ تولید ابزارهای دیجیتال امنیتی ردیاب هایی با شکل قطعات خودرو تولید می‌کنند که نقش مهمی در مخفی نگه‌داشتن آن دارد.

ردیاب‌هایی با سیگنال دهی پنهان

ردیاب‌های مدرن امروزی با تکنولوژی‌های پیشرفته علاوه ‌بر این‌که شکل سخت‌افزاری کوچک و پنهانی دارند، سیستم سیگنال دهی شان نامحسوس است. این ویژگی از این‌ جهت ارزشمند است که خیلی از سارقان همراه خود دستگاه‌های آشکارساز سیگنال حمل می‌کنند و به کمک آن از وجود ردیاب باخبر می‌شوند. به ‌همین دلیل برخی کمپانی‌ها ردیابهایی با قابلیت تازه  سیگنال دهی پنهان وارد بازار کرده‌اند. در این ردیابها به دلیل گسترده بودن پهنای باند و تغییرات دائمی فرکانس امکان پیگیری توسط دستگاه آشکارساز سیگنال وجود ندارد.

روش‌های جانبی پنهان کردن سیگنال ردیاب

روش اول: اگر می‌خواهید افراد غریبه از فعال بودن ردیاب باخبر نشوند، دستگاه را در حالت استند بای یا خواب قرار دهید. با این کار دستگاه آشکارساز سیگنال‌های ردیاب را دریافت نمی‌کند. اگر خودروی شما به ردیاب مجهز باشد به‌خوبی می‌دانید که همه انواع ردیاب‌ جی‌پی‌اس خودرو برای فعال‌سازی ارسال دیتا با سیستم GPRS به یک سیم‌کارت نیاز دارند.

شیوه عملکرد ردیاب با سیم‌کارت بدین‌صورت است که ردیاب خودرو از طریق ۳ ماهواره اطراف زمین سیگنال دریافت می‌کند و از طریق آن موقعیت مکانی خودرو را دریافت کرده و به سرور انتقال می‌دهد. درحقیقت این ردیابی به کمک سیم‌کارت اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید محل جغرافیایی خودرو را در سامانه پنل کاربری مشاهده کنید.

روش دوم: روش دیگر برای پنهان‌سازی ردیاب نصب و جاسازی حرفه‌ای در خودروست، به‌طوری‌که هیچ دستگاهی نتواند آن را بیابد.

چرا گاهی مکان‌یابی ردیاب اشتباه است؟

همان‌طور که اشاره کردیم ماهواره‌هایی که اطلاعات مکانی ارسال می‌کنند، در اطراف زمین قرار دارند. هنگامی‌که خودرو در موقعیت خاصی مانند تونل یا پارکینگ طبقاتی قرار می‌گیرد، ماهواره امکان موقعیت‌یابی خودرو را نخواهد داشت. در نتیجه اطلاعاتی با ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر اختلاف نسبت به مکان اصلی را مخابره می‌کند. البته این مشکل به کمک AGPS قابل رفع است.

 نصب ردیاب ماشین در جای نامناسب

درصورتی‌که ردیاب در محلی نصب شود که روبروی آن شی‌ء آهن‌ربایی یا فلزی قرار گرفته باشد، در اثر میدان مغناطیسی ایجاد شده عملکرد ردیاب دچار مشکل می‌شود. بنابراین فردی که کار نصب را انجام می‌دهد باید چنین مواردی را کاملاً در نظر بگیرد.

به‌خصوص در مورد نصب ردیاب ماشین مخفی که ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

چگونه ردیاب حرفه ای ماشین بخریم؟

برای این‌که به این سوال مهم پاسخ بدهید ابتدا باید نوع توقعتان را از یک ردیاب حرفه‌ای خودرو مشخص کنید. اگر اصرار دارید که ردیابی نصب کنید که راننده متوجه آن نشود ردیاب ماشین مخفی گزینه مناسبی خواهد بود. اما به‌طورکلی باید بدانید که جی‌پی‌اس ها در دو نوع اصلی سیمی و بی‌سیم در بازار عرضه می‌شوند.

ردیاب‌های سیمی به‌طور مستقیم به برق خودرو اتصال پیدا کرده و نیاز به شارژ ندارند اما جی‌پی‌اس های بی‌سیم را می‌توان در هر جای خودرو نصب کرد اما هر چند وقت یک‌بار باید آن‌ها را شارژ کنید. ردیاب‌های بی‌سیم به دلیل قابلیت حمل و جابجایی طرفداران بیشتری دارند. این مدل ردیابها برای سازمانهای حمل و نقل و یا شرکتهای کرایه خودرو گزینه های مناسب تری خواهند بود.

مزیت دیگر ردیاب بی سیم مجهز بودن به باتری داخلی است. بنابراین حتی اگر سارقان باتری ماشین را جدا کنند ردیاب به عملکرد طبیعی اش ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.