کاربرد ردیاب خودرو در ناوگان حمل و نقل : افرادی که به نوعی در سیستم حمل‌ونقل سازمانی فعالیت دارند کاملاً تایید می‌کنند که هدایت تعداد زیادی وسیله نقلیه بسیار پیچیده و سخت است. درصورتی‌که مدیریت به‌خوبی انجام نشود بهره‌وری سازمانی یا شرکتی کاهش پیدا کرده و خسارات زیادی مانند بالا رفتن مصرف سوخت، هزینه‌های تعمیر و نگهداری، تصادفات و …. را بدنبال خواهد داشت.

کاربرد ردیاب خودرو در ناوگان حمل‌ونقل تنها راه‌حل برای نظارت مؤثر بر فعالیت‌های کارکنان و وسایل نقلیه سبک و سنگین است. به‌کارگیری سیستم هوشمند نظارتی به‌طور اتوماتیک هزینه‌های عملیاتی را در بخش‌های مختلف ناوگان حمل‌ونقل کاهش می‌دهد. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین مزایای به‌کارگیری ردیاب خودرو در شرکت‌های حمل‌ونقل را مورد بررسی قرار دهیم:

کاهش هزینه‌های استهلاک

هنگامی‌که برای بهره‌وری بیشتر از سیستم حمل‌ونقل روی وسایل نقلیه سازمانی ردیاب نصب می‌کنید، دستگاه با مسیریابی دقیق و مشخص کردن کوتاه‌ترین مسیرها به کم کردن استهلاک خودرو و کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند. با نصب ردیاب خودرو امکان تعریف مسیرهای جغرافیایی مجاز تردد برای هر خودرو امکان‌پذیر شده و درضمن برای هر خودرو سرعت مجازی تعریف می‌شود.

ردیاب مدل C311B

در صورت تخطی از سرعت مشخص‌شده پیام هشدار برای فرد ناظر ارسال می‌شود.

مدیریت زمان

صرفه‌جویی در وقت یکی از آیتم‌های مهم و ارزشمند در سیستم حمل‌ونقل است که نتایج مالی مؤثری به دنبال دارد. درصورتی‌که خودروهای سازمانی در ترافیک و شلوغی بمانند نمی‌توانند فعالیت مناسبی در طول روز داشته باشند و راندمان کار پایین می‌آید. کاربرد ردیاب خودرو در ناوگان حمل‌ونقل با نشان‌دادن مسیرهای پرترافیک و مشخص کردن کوتاه‌ترین مسیر راندمان کاری سیستم را بالاتر می‌برد.

کاهش هزینه تعمیرات

یکی از جالب‌ترین و بهترین مزیت‌های ردیاب خودرو امکان مشخص کردن تنظیماتی برای دستگاه است که زمان تعویض روغن، میزان بنزین باقی‌مانده، کارکرد لاستیک و فیلتر و …. را اطلاع‌رسانی کرده و این برنامه استهلاک خودرو و خرابی‌های احتمالی را بسیار کاهش می‌دهد. درنتیجه پیش ‌از وقوع هر حادثه مانند تمام شدن روغن، ترکیدن لاستیک و خالی شدن باک خودرو و … سیستم نظارتی اطلاع پیدا کرده و برای پیگیری امور اقدام می‌شود.

 کاهش هزینه بیمه

نکته قابل‌توجه این است که شرکت بیمه برای وسایل نقلیه ای که مجهز به ردیاب جی‌پی‌اس هستند ۳۵ درصد تخفیف در نظر می‌گیرد. این هزینه برای کل سازمان مبلغ زیادی می‌شود که باعث بهینه‌سازی امور مالی خواهد شد.

نظارت بر فعالیت کارکنان

هنگامی‌که روی خودروها و وسایل نقلیه سبک و سنگین در ناوگان حمل‌ونقل ردیاب نصب می‌شود تمام فعالیت‌های کارکنان و خودروها و رانندگان تحت نظارت قرار می‌گیرد. درنتیجه اگر رانندگان به‌جای رساندن کالا به دست مشتری مسیرهای انحرافی را طی کنند و از مسیرهای تعریف‌شده خود خارج شوند هشدار برای مدیریت ارسال می‌شود. درضمن در مواردی که راننده سرعت بیش‌ از حد مجاز داشته یا توقف‌های طولانی و خارج از فعالیت کاری داشته باشد یا مصرف سوخت بیشتر نشان داده شود، این موارد به سامانه مدیریتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

با این سیستم نظارت بر عملکرد کارکنان بسیار راحت‌تر می‌شود و بازدهی سیستم بالا می‌رود. در نهایت رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.

نظارت بر خودروهای سازمانی

در اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل در طول روز خودروها مسیرهای متفاوتی را طی می‌کنند و در مواردی

به‌ناچار در مکان‌های خارج از شرکت یا خارج از محدوده شهر پارک می‌شوند. به کمک برنامه‌های ردیاب خودرو این وسایل نقلیه توسط پنل کاربری به‌طور دقیق تحت نظارت قرار می‌گیرد و در صورت وجود خطر سرقت مراتب سریعاً با پیامک و تماس‌های هشدار اطلاع‌رسانی می‌شود.

بعضی از کارکنان و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل از وسایل نقلیه سازمانی برای اهداف شخصی استفاده می‌کنند که در شرایط جدید با نصب ردیاب امکان این سوء‌استفاده‌ها به صفر می‌رسد چرا که خودرو در هر لحظه تحت نظر قرار دارد.

شنود صدای داخل کابین

گاهی برای هدایت ناوگان حمل‌ونقل نیاز به نظارت‌های شدیدتر احساس می‌شود که در این موارد مدیران با فعال‌سازی سیستم شنود دستگاه ردیاب تمام مکالمات رانندگان را در حین فعالیت می‌شنوند و در صورت مشاهده موارد مشکوک برای افراد جرائمی در نظر گرفته می‌شود.

کاربرد ردیاب خودرو در ناوگان حمل‌ونقل نتایج مثبت زیادی به‌دنبال دارد از جمله این‌که باوجود حساسیت ردیاب هرگونه ضربه به خودرو یا تصادف یا روشن‌شدن خودرو، خارج شدن خودرو از محل پارک و مسیرهای پیموده‌شده و … به‌طور دقیق رصد شده و هیچ‌چیز از چشمان تیزبین مدیران نظارتی دور نمی‌شود. نصب سیستم ردیاب هوشمند خودرو به نگهداری بهینه خودروها و کاهش هزینه تعمیرات کمک کرده و در امور مالی سازمان صرفه‌جویی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.