رادار جی پی اس خودرو ابزاری امنیتی و سخت‌افزاری کوچک است که با وجود ظاهر ساده سیستم نرم‌افزاری قوی و هوشمند برای ردیابی وسایل نقلیه دارد و گزارشات دقیقی در مورد موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو برای صاحب خودرو مخابره می‌کند. ضمنا این ابزار حرفه‌ای داده‌های هدفمند دیگری مانند میزان سرعت خودرو، جهت مسیر حرکت، ترمزها و شتاب ناگهانی، توقف‌ها و سرویس‌های دوره‌ای خودرو را به ‌صورت گزارشات دقیق در سامانه کاربری نمایش می‌دهد.

این محصول برای شروع به فعالیت تنها نیاز به نصب سیم کار دارد تا از طریق آن به سرورهای قدرتمند اتصال پیدا کرده و کار ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات و ارسال آن‌ها برای ردیابی به ‌صورت آنلاین و آفلاین انجام شود. جالب است بدانید این وسیله کاربردی به نوعی کار جعبه سیاه خودرو را انجام می‌دهد و با ذخیره‌سازی دقیق رویدادها و تصادفات مربوط به خودرو همراه با زمان و مکان دقیق، موقعیت‌یابی خودرو و دریافت اطلاعات رویدادها را امکان‌پذیر می‌کند.

نحوه عملکرد رادار جی پی اس خودرو

سیستم سخت سخت‌افزاری ردیاب از دو بخش GNSS (مکان یاب) GSM (سیم کارت) ساخته‌ شده است. از طریق GNSS مکان‌یابی لحظه‌ای خودرو انجام ‌شده و به کمک GPRS  سیم‌کارت ارسال اطلاعات ثبت ‌شده از طریق اینترنت فراهم می‌شود.

صاحب خودرو در هر لحظه با دسترسی به برنامه کاربری ردیاب داخل گوشی می‌تواند موقعیت مکانی و شرایط خودرو را به‌صورت آنلاین کنترل کند. ردیابی خودرو از راه دور از هر فاصله‌ی جغرافیایی و بدون محدودیت امکان‌پذیر است. رادار جی پی اس خودرو گزارشات امنیتی مختلفی مانند ارسال هشدار در مواقعی مانند حمل با جرثقیل، هشدار تصادف، باز شدن درها، قطع اتصال با باتری و در مواقع سرقت هشدار روشن‌شدن خودرو را اطلاع می دهد.

در چنین مواقعی صاحب خودرو با دریافت پیام هشدار به سرعت خود را به محل پارک ماشین می رساند. این ابزار کاربردی بر روی هر نوع وسیله نقلیه که امکان تامین برق ردیاب را داشته باشد قابل نصب است. بنابراین برای خودروهای شخصی، موتورسیکلت، ماشین‌های صنعتی، کامیون، قایق و …. می‌توان قابلیت های ردیاب را به کار گرفت.

 امکانات رادار جی‌پی‌اس خودرو چگونه است؟

رادار جی‌پی‌اس دستگاهی ست که به کمک ارتباطات ماهواره‌ای اطلاعاتی دریافت کرده و کار مکان‌یابی را انجام می‌دهد. اگر بخواهیم مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب حرفه‌ای خودرو را معرفی کنیم موارد زیر بارزترین آن‌ها هستند.

* اطلاع از مکان جغرافیایی خودرو روی نقشه

* امکان ردیابی خودرو یا شخص به‌صورت آنلاین یا آفلاین

* هشدار باز شدن غیرمجاز درهای خودرو

* هشدار قطع شدن برق باتری در نتیجه جدا کردن ارتباط ردیاب با باتری خودرو در اثر سرقت باتری

* مجهز به باتری داخلی برای مواقع اضطراری قطع برق خودرو

* متوقف کردن خودرو از راه دور

* امکان تعریف کردن محدوده مجاز تردد خودرو و سرعت مشخص

امروز با وجود سیستم پیشرفته رادار جی‌پی‌اس خودرو مکان‌یابی ماشین در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. این دستگاه هوشمند پس ‌از ارتباط با شبکه ماهواره‌ای قابلیت تعیین مختصات جغرافیایی خودرو یا شخص را دارد. این مختصات مشخص‌شده از طریق شبکه مخابراتی به تلفن‌همراه مالک ارسال می‌شود.

 خرید ردیاب حرفه‌ای خودرو

با اینکه ردیاب‌های خودرو در یک سری ویژگی‌های کاربردی مشترک هستند اما برای این‌که بهترین کارایی های آن‌ها را دریافت کنید باید ردیاب‌های حرفه‌ای تهیه کنید که امکانات همه‌جانبه‌ای برای تامین امنیت خودرو داشته باشد. درضمن قابلیت نصب شدن روی انواع خودروهای سبک و سنگین، موتورسیکلت و خودروهای شخصی را نیز داشته باشد.

 افزایش امنیت خودرو

این روزها سرقت خودرو برای سارقان به کاری پیش‌پاافتاده تبدیل‌شده که در عرض چند دقیقه می‌توانند درهای خودرو را باز کرده یا دزدگیر و ابزارهای امنیتی آن را غیرفعال کنند. بنابراین هیچ ابزار کمکی دیگری مانند دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان پاسخ‌گوی تامین امنیت وسیله نقلیه نیست.

برای جلوگیری از وقوع چنین پیشامدهایی ابتدا باید نقص های خودروی تان را بشناسید و در اسرع وقت آنها را برطرف کنید. در ضمن از تجهیزات ایمنی مانند قفل فرمان استفاده کنید. این ابزارها ممکن است تاثیر مستقیمی در جلوگیری از سرقت نداشته باشد اما عملیات سارقان را به تاخیر می اندازد.

مهم ترین کاری که برای حفاظت از خودرو انجام می دهید نصب بهترین ردیاب جی پی اس مطابق با نیازهایتان است. با کمک ردیاب‌های نسل جدید به موقعیت مکانی خودرو، گزارشات مربوط به شرایط خودرو و هشدارهای مواقع اضطراری سرقت دسترسی پیدا کرده و می‌توانید در هر لحظه از امنیت و سلامت خودرو اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.