اغلب افراد به ‌دنبال ردیاب خودروی کوچک و جمع ‌و جور هستند که دور از دید عموم باشد و بتوان به‌ خوبی آن را در خودرو جاگذاری کرد. ردیاب آهنربایی شارژی وسیله ای کوچک و قدرتمند و پرفروش‌ترین محصول حال حاضر دنیاست که به نیاز طیف وسیعی از افراد پاسخ‌گو است. این دستگاه کوچک و مخفی آهنربای بسیار قوی داشته و مجهز به سنسور Drop (شناساگر برای مواقع کنده شدن و جدا شدن از خودرو) می باشد.

این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته روز موقعیت خود را در حالت شناور شناسایی می‌کند. نکته قابل‌توجه این است که این دستگاه هر ۱۰ ثانیه یک‌بار گزارشی از موقعیت خود را برای سرور ارسال می‌کند. هنگامی‌که خودرو متوقف می‌شود دستگاه ردیاب هم این گزارش‌ها را به 24 ساعت یک ‌بار کاهش می‌دهد. این قابلیت منحصر به ‌فرد باعث شارژدهی بهینه‌ی دستگاه می‌شود.

میزان حفظ شارژ این ردیاب آهن‌ربایی بین ۱۵ تا حداکثر ۱۲۰ روز وابسته به شرایط متغیر است. این دستگاه حالتی به نام خواب زمستانی دارد. در این حالت با وجود روشن بودن، دستگاه ردیاب گزارشی از موقعیت ارسال نمی‌کند.

ارسال گزارش در این حالت منوط به درخواست کاربر است. در این زمان کاربر با ارسال کد دستوری درخواست مکان‌یابی می‌کند. پس در این شرایط دستگاه به‌طور مداوم مکان‌یابی نمی‌کند و تنها زمانی که کاربر درخواست می‌دهد سیگنال موقعیت ارسال می‌شود. از این‌رو در این حالت دستگاه بیشترین حالت حفظ شارژ را خواهد داشت.

ردیاب آهن‌ربایی شارژی مجهز به حالت شنود است که صدا را با کیفیت قابل ‌قبول ارسال می‌کند. در این مدل از ردیاب هنگامی‌که صاحب خودرو یا شخص کاربر که ردیاب را جانمایی کرده ‌است با ردیاب تماس بگیرد دستگاه صدای محیط پیرامون را برای او پخش خواهد کرد. ردیاب آهن‌ربایی شارژی دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

جدا از بخش سخت‌افزاری که مربوط به دستگاه کوچک و مخفی ردیاب است، نرم‌افزار ردیاب که یک اپلیکیشن موبایلی است اطلاعاتی مانند مسیرهای طی ‌شده قبلی، مشخص کردن محدوده جغرافیایی، نمایش ترافیک روی نقشه را نمایش می دهد.

نرم افزار ردیاب قابلیت نصب روی انواع گوشی و موبایل و تبلت را دارد. مکان‌یابی روی سیستم کامپیوتر و لپ‌تاپ هم امکانپذیر است. این ردیاب خودروی قدرتمند ضد رطوبت و گرد و غبار است. پس نگران عملکرد آن در شرایط آب ‌و هوایی مختلف نباشید. یکی از قابلیت‌های دستگاه هشدار شارژ باطری است. درصورتی‌که شارژ باتری رو به اتمام باشد دستگاه سیگنال هشدار ارسال می‌کند تا در اولین فرصت آن را شارژ کنید.

 امکانات اختصاصی ردیاب خودرو

ردیاب و جی‌پی‌اس خودرو با دارا بودن سیستم آفلاین و آنلاین موقعیت و مسیر حرکت خودرو را روی نقشه نشان می‌دهد. درحقیقت سازوکار ردیاب به این صورت است که با کمک سیستم GPRS داده‌های مرتبط با مکان‌یابی خودرو را دریافت کرده و از طریق سیم‌کارت گزارش مکان‌یابی خودرو را برای فرد کنترل‌کننده می‌فرستد.

ردیاب کوچک و مخفی از لحاظ منبع تأمین‌کننده برق دو مدل مختلف دارد.

 مزیت ردیاب آهنربایی شارژی

به دلیل این ‌که در انواع ردیاب آهن‌ربایی یک باتری داخلی شارژی وجود دارد و نیاز به سیم‌کشی برای تامین نیرو نیست می‌توان آن را هر جای خودرو نصب کرد. در میان انواع ردیاب‌های آهن‌ربایی، ردیاب آهن‌ربایی نظامی پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین نوع است.

واضح‌تر بگوییم ردیاب پرقدرت آهن‌ربایی با باتری داخلی به ‌صورت آنلاین ردیابی وسیله نقلیه را انجام می دهد. درضمن امکان شنود صدای داخل کابین هم مهیا می‌شود. این باتری به مدت یک‌سال پاسخ‌گوی خواسته‌های کاربر خواهد بود.

 اتصال ردیاب با سیم‌کشی

اما درمورد ردیاب هایی که باتری داخلی ندارند قضیه متفاوت است و باید با سیم‌کشی به برق دائمی خودرو اتصال پیدا ‌کند. ولتاژی که این دستگاه‌ها با آن فعال می‌شوند بین 6‌ تا ۳۶ ولت متغیر است. ردیاب هایی که نیاز به سیم‌کشی دارند را می‌توان روی موتورسیکلت، خودرو سواری و کامیون بکار برد.

یکی از ویژگی های بارز ردیاب آهنربایی شارژی اندازه کوچک آن است. این حالت موجب می شود بتوانید ردیاب را در بخشهای مخفی جاگذاری کنید تا از دید سارقان و غریبه ها محفوظ بماند.

برای خرید ردیاب خودرو باید با افراد متخصص مشاوره کنید. این افراد با توجه به نیازهای شما در زمینه تامین امنیت خودرو و توقعاتی که از یک دستگاه مسیریاب خودرو دارید بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهند. باید خاطر نشان کنیم که عملکرد ردیاب جی پی اس با دزدگیر متفاوت است و قابلیت های بسیار زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.