این روزها با وجود خطراتی که بیماران آلزایمر و سایر بیماران خاص را تهدید می کند خانواده ها شدیدا درگیر پیدا کردن راهی برای مراقبت از این افراد و همچنین حمایت از افراد سالمند، کودکان و نوجوانان خود هستند. بنابراین ظهور تکنولوژی‌هایی که امکان ردیابی افراد را فراهم می کند بسیار مورد توجه قرار دارد.

ردیاب جاساز کفش یکی از کوچک‌ترین انواع ردیاب موجود در بازار است. اعضای خانواده برای این‌که با خیال راحت به امور روزانه زندگی بپردازند و نگرانی از بابت محافظت از عزیزان خود نداشته باشند، می‌توانند از تکنولوژی ردیاب شخصی که این روزها در دنیای ردیاب‌ها غوغا به پا کرده بهره‌مند شوند.

در میان انواع ردیاب‌های شخصی این مدل از ردیاب به دلیل کوچکی و مخفی بودن یکی از پرفروش‌ترین ردیاب‌های پیشرفته دنیاست. اگر کنجکاو شده‌اید که با نحوه عملکرد این ردیاب بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

 شیوه کارکرد ردیاب جاساز کفش

تفاوتی ندارد که بعضی ردیاب‌ها اندازه کوچکی دارند و برخی دیگر بزرگ‌تر هستند به‌ هر حال عملکردهای کلی این ابزار حرفه‌ای مانند GPS مشترک است و با ایجاد ارتباط با ماهواره‌های ایستگاه فضایی موقعیت جغرافیایی موردنظر را تشخیص می‌دهند. ردیاب داخل کفش همان‌طور که از نامش پیداست با تکنولوژی‌های جدید به گونه‌ای طراحی و تولید شده ‌است که وزن و ابعاد کوچکی دارد و داخل کفش جا می‌گیرد.

پس‌از جاگذاری ردیاب داخل کفش، اپلیکیشنی روی موبایل شخص ناظر نصب می‌شود که در هر زمان و موقعیتی می‌تواند از طریق پنل کاربری موقعیت دقیق جغرافیایی فرد موردنظر را شناسایی کند. جالب است بدانید حتی اگر در حالت آفلاین باشید ردیاب باز هم به عملکرد خود ادامه داده و موقعیت جغرافیایی را به‌صورت پیامکی ارسال می‌کند.

پس با این توصیف در هیچ شرایطی نگران قطع شدن اینترنت و بی‌اطلاع شدن از موقعیت مکانی عزیزانتان نخواهید بود.

 کوچک‌ترین ردیاب جهان چه ویژگی‌هایی دارد؟

در حال حاضر ردیاب جاساز کفش کوچک‌ترین نوع ردیاب شخصی دنیا محسوب می‌شود. این ردیاب به‌قدری کوچک است که توجه سارقان و افراد غریبه را جلب نمی‌کند. ردیاب شخصی بدون نیاز به نصب به ‌سادگی داخل کفش جاسازی‌شده و نیازی به نصب و سیم‌کشی ندارد. این مدل از ردیاب‌ها یک باتری داخلی قدرتمند دارند و انواعی از آن‌ها حتی مجهز به دستگاه شنود می‌باشد.

قابلیت شنود یک ویژگی بسیار مهم در ردیاب است که امکانات آن‌ها را تکمیل می‌کند. این ویژگی باوجود میکروفون‌های قدرتمند که در داخل دستگاه تعبیه‌ شده امکان‌پذیر می‌شود و افراد را قادر می‌کند تا صدای سالمند، کودک، فرد معلول یا هر شخصی که نیاز به ردیابی دارد را با کیفیت بالا بشنوند و در مواقع اضطرار به‌ سرعت خود را به آن‌ها برسانند.

بدنه مقاوم این دستگاه در برابر گرد و غبار، حرارت، آب و ضربه موجب می‌شود در هر شرایطی بتوانید حتی بدون یک درصد خطا به اطلاعات مورد نظرتان دست پیدا کنید.

ردیاب جاسازی‌ شده داخل کفش چه کارایی دارد؟

این روزها کفش‌های مدرنی به بازار آمده که مجهز به GPS پیشرفته است و با شمارش  قدم ها و مسافت طی‌شده در زمینه پزشکی و ورزشی کاربرد دارد. اما دنیای ردیاب‌های جی‌پی‌اس چیزی فراتر از این قابلیت ساده است. تفاوتی ندارد که شما از نمونه‌های ردیاب خودرو استفاده می‌کنید یا ردیاب شخصی به هر صورت این دستگاه‌های کوچک و جمع‌وجور در شرایط اضطراری از سلامتی و جان عزیزانتان مراقبت می‌کنند.

والدین به کمک ردیاب جاساز کفش می‌توانند فرزند کودک و نوجوان خود را در مسیرهایی که به مدرسه یا مکان‌های دیگر رفت‌وآمد می‌کند تحت نظر بگیرند و حتی زمانی‌که در محل کار حضور دارند نگرانی از بابت حفاظت از فرزندان نداشته باشند.

این ردیاب‌ها به‌حدی ایمن و مخفی هستند که حتی ممکن است فرد موردنظر از وجود آن در کیف، لباس و کفش اش اطلاع پیدا نکند. متأسفانه در چند سال اخیر خیلی از سالمندان به آلزایمر و اختلالاتی نظیر آن مبتلا شده اند و در هنگام بازگشت به خانه دچار فراموشی شده و مفقود می‌شوند.

در چنین شرایطی وجود ردیاب شخصی مانند یک معجزه است و حتی در صورت گم شدن سالمند در کمترین زمان ممکن موقعیت مکانی او را به فرد ناظر اطلاع می دهد. کاربرد این دستگاه در مورد بیماران اوتیسم هم نتایج بسیار خوبی داشته ‌است.

استفاده از ردیاب شخصی برای افرادی که به دلایل مختلف نیاز به مراقبت‌های دائمی دارند تحول بزرگی در حل مشکلات خانواده‌های آنها به وجود آورده‌ است؛ به ‌طوری‌که در حال حاضر زندگی بدون ردیاب برای آن‌ها غیرقابل‌تصور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.