این روزها با پیشرفت های وسیع تکنولوژی کاربرد ابزارهای امنیتی مانند ردیاب خودرو یا دزدگیر بسیار افزایش پیدا کرده و کار سارقان را پیچیده و دشوار کرده است. بنابراین دیگر مثل سابق نمی توانند با ترفندهای کوچک به راحتی خودرو را بدزدند. امروزه علاوه بر دزدگیر، ردیابهای پیشرفته روی انواع خودروها نصب می شود که امنیت خاطر را برای صاحبان خودرو به دنبال خواهد داشت.

حالا یک سوال اساسی برای کاربران مطرح می شود که کاربرد ردیاب خودرو یا دزدگیر کدام یک برای تامین امنیت خودرویشان مناسب تر است؟ در این فرصت کوتاه می خواهیم شما را با مزایای هر کدام از این ابزارها آشنا کنیم تا در نهایت محصول مناسب خود را خریداری کنید

کاربرد ردیاب GPS خودرو

ردیابهای GPS با بکارگیری تکنولوژی ماهواره ای جایگاه عالی در بازار پیدا کرده اند. شما پس از نصب جی پی اس خودرو از امکانات بسیاری مانند خبردار شدن از وضعیت فعلی خودرو، مسیرهای پیموده شده سابق، روشن یا خاموش بودن خودرو، روشن یا خاموش کردن از راه دور ، گزارش خارج شدن از محدوده جغرافیایی خاص، شنود صدای داخل کابین و… بهره مند می شوید.

امکانات و مزایای هوشمندانه و بسیار کاربردی ردیاب جی پی اس خودرو باعث شده هر فردی احساس کند با کمک این دستگاه کوچک زندگی راحت تری خواهد داشت. این دستگاه سخت افزاری کوچک در نقطه ای به دور از دید عموم در وسیله نقلیه شما نصب می شود. این دستگاه از یک طرف با کاربر و از طرف دیگر با خودرو، کامیون یا موتور سیکلت و.. در ارتباط بوده و امکان رصد لحظه ای و کنترل از راه دور را برای صاحب خودرو فراهم می کند.

مزایای ردیاب خودرو

ردیاب های جی پی اس تمام قابلیت های یک دزدگیر هوشمند را دارد مضاف بر اینکه بسیاری قابلیت های دیگر هم در کنار آن دراختیار کاربر قرار می گیرد. واضح ترین مزیت ردیاب GPS خودرو امکان موقعیت یابی کاملا دقیق و در کم ترین زمان ممکن است. این قابلیت از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی در اختیار کاربر قرار می گیرد. بنابراین می توانید از وضعیت خودرو از راه دور باخبر شوید و اقدامات کنترل از راه دور را به کار ببرید.

از میان کارایی های متنوع و مزایای جالب توجه ردیاب خودرو ارزان قیمت، می توان به ارائه گزارش های مداوم از مسیر حرکت خودرو، تاریخ و زمان توقف ها اشاره کرد که در بسیار از مشاغل مانند آژانس های حمل و نقل محموله های بار و شرکت های کرایه خودرو و… کاربرد عالی دارد.

این دستگاه های کار راه انداز با وجود ظاهر کوچکی که دارند قابلیت های هوشمندانه زیادی در اختیار کاربران قرار می دهند. مثل اینکه در هر جای خودرو به صورت مخفی نصب شده و در صورت روشن شدن خودرو، باز شدن درهای خودرو، وارد شدن ضربه به ماشین، سرعت و حرکات غیر مجاز پیام های هشداری از طریق موبایل به صاحب خودرو ارسال می کنند.

این ردیابهای ماهواره ای کوچک از دید سارقان یا افراد غریبه مخفی هستند و به سادگی قابل کشف نیستند. از آنجایی که این دستگاههای امنیتی به باطری داخلی مجهزند، حتی در شرایطی که برق خودرو قطع باشد تا چندین ساعت امکان ردیابی خودرو از طریق سیگنال های ماهواره ای برای صاحب خودرو فراهم است.

 کاربرد ردیاب خودرو یا دزدگیر

ردیاب خودرو یا دزدگیر ؟ تردیدی نیست که دزدگیرها در انواع مختلف نقش یک نگهبان را برای خودرو دارند و شما می توانید با خیال راحت خودرویتان را به این نگهبان همیشه بیدار بسپارید. اما خوب این مسئله وجود دارد که دزدگیرها با ایجاد هشدار و سر و صدای زیاد صاحبان خودرو را نسبت به خطر احتمالی مطلع می کنند. با وجود اینکه در نمونه های پیشرفته دزدگیر خودرو امکان نمایش خودرو روی ریموت کنترل های تصویری مهیا شد، اما در صورتی که سیم دزدگیر از برق باتری خودرو قطع شود، دزدگیر دیگر کارایی ندارد. پس سارقان پس از دزدیدن خودرو می توانند دزدگیر را قطع کنند.

در حالی که ردیاب ماهواره ای خوردو به دلیل مجهز بودن به باطری داخلی حتی تا چند ساعت بعد از قطع برق از خودرو همچنان فعال است و سیگنال گزارش موقعیت ارسال می کند. این مهم ترین برتری ردیاب های پیشرفته امروزی نسبت به دزدگیرهای نسل قبل است.

علاوه بر این ردیابها امکان نظارت بر موقعیت خودرو را دارند و کاربر می تواند در صورت بروز مشکل از راه دور  و بدون داشتن محدودیت های جغرافیایی خودرو را متوقف کند. خودرویی که به GPS  مجهز است اطلاعات موقعیتی را با سرعت بالا و به طور دقیق تر از طریق پیامک یا اپلیکیشن موبایلی به صاحب خودرو اطلاع می دهد. با این اوصاف قضاوت در مورد انتخاب ردیاب خودرو یا دزدگیر به نظر شما در مورد قابلیت های این دو ابزار امنیتی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.