برای شهرهای بزرگ و پرجمعیتی مانند تهران که هزاران موتور روزانه در سطح شهر تردد می‌کنند، استفاده از ردیاب موتور سیکلت یک گزینه عالی و کاربردی است. موتورها به دلیل کاربرد آسان و رفت ‌و آمد سریع وسیله ای پرمصرف حتی برای کسانی که خودرو دارند محسوب می‌شوند. بنابراین برای تامین امنیت آن باید راهکاری اندیشید تا به ‌سادگی به سرقت نرود.

همان‌طور که می‌دانید سرقت موتورها از سایر وسایل نقلیه ماشینی راحت‌تر است. از این ‌رو روزانه شاهد سرقت تعداد زیادی موتور به خصوص در شهرهای پرترافیکی مانند تهران هستیم. با وضعیت اقتصادی موجود قیمت موتورسیکلت‌ها هم به ‌طور فضایی افزایش پیدا کرده‌است و در حال حاضر محصولی گران‌قیمت است.

با این اوصاف لازم است برای رهایی از این دغدغه بزرگ در مورد سرقت موتورسیکلت از ردیاب موتورسیکلت استفاده کنید.

 تامین امنیت موتورسیکلت با جی‌پی‌اس موتور

موتورسیکلت‌ها به ‌خودی‌ خود امنیت بسیار کمی در مقابل سرقت دارند و همیشه در معرض وسوسه سارقان هستند. از طرفی صاحبان موتورسیکلت‌ها و اسکوترها دغدغه همیشگی برای حفظ دارایی خود دارند. اما این نگرانی با خرید ردیاب GPS موتور خاتمه پیدا می‌کند. با پیشرفت‌های عالی تکنولوژی در زمینه ابزارها و تجهیزات امنیتی و حفاظتی حالا محصولات تازه‌ای برگرفته از فناوری‌های روز دنیا وارد بازار شده‌اند. با ورود نسل جدیدی از دزدگیرهای جی‌پی‌اس و عرضه تولیدات شرکت‌های حفاظتی ردیاب به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کرد.

جی‌پی‌اس ها ابزارهای بسیار کوچک و درضمن پیشرفته‌ای هستند که کاربرد آن‌ها تنها به مصارف امنیتی شخصی خلاصه نمی‌شود بلکه ردیاب خودرو و موتور سیکلت و خودرو در برخی شرکت‌ها و مؤسسات که مربوط به حمل ‌و نقل و پیک موتوری هستند استفاده های ویژه ای پیدا کرده است. این شرکت‌ها نیاز دارند تا تردد پیک ها را کنترل کنند. با کمک ردیاب موتورسیکلت صاحبان شرکت از محل حضور پیک با موتوری، مسیرهای پیموده ‌شده و محدوده جغرافیایی تردد کاربران اطلاع پیدا می‌کنند.

 چرا بهتر است جی‌پی‌اس موتورسیکلت نصب کنیم؟

در دنیای پیچیده کنونی ردیاب‌ها بهترین راه‌حل برای حفظ امنیت دارایی‌ها و آسودگی خاطر در برابر خطرات و سرقت‌های احتمالی هستند. هنگامی‌که روی وسایل نقلیه شخصی خود ردیاب نصب می‌کنید آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت. هر چند که این راهکار برای تامین امنیت موتورها کافی نیست و از آنجایی ‌که موتور سبک ‌وزن است باید در هنگام پارک کردن احتیاط‌های لازم را به کار ببرید.

استفاده از قفل و زنجیر موتور، قفل دسته و هر راهکار دیگری که به فکرتان می‌رسد به شما در تامین امنیت کمک می‌کند. اما هیچ ابزاری نمی‌تواند جای ردیاب موتور سیکلت با قابلیت‌های پیشرفته‌ی روز را بگیرد. ردیاب‌های موتورسیکلت معمولاً نسبت ‌به سایر ردیاب‌ها ابعاد کوچک‌تری دارند تا بتوان به‌راحتی آن را روی موتورسیکلت به طور مخفی نصب کرد. عملکرد ردیاب موتورسیکلت به این صورت است که ردیاب اطلاعات مورد نیاز را از ماهواره‌ها می‌گیرد و با کدگذاری ویژه‌ای به سرور مرکزی ارسال می‌کند.

در این حالت فردی که بر تردد موتور سیکلت نظارت دارد از طریق پنل شخصی روی موبایل از محل دقیق ردیاب اطلاع پیدا می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب موتورسیکلت چیست؟

به‌ طور کلی هدف اصلی از طراحی و تولید ردیاب‌های پیشرفته بازار ارائه موقعیت دقیق است. با این ‌حال این تنها ویژگی ردیاب‌های حرفه‌ای و قدرتمند نیست. در ادامه می‌خواهیم مهم‌ترین قابلیت‌های ردیاب موتورسیکلت را به‌صورت تیتروار معرفی کنیم.

ردیاب موتور باید هسته جی‌پی‌اس پردازشگر قوی داشته باشد تا اطلاعات را با دقت و سرعت بیشتری ارسال کند.

یکی از قابلیت‌های مهم ردیاب موتور قابلیت تنظیم از راه دور است. با وجود این قابلیت در هر جای دنیا که باشید می‌توانید با کمک اینترنت و حتی به ‌سادگی یک پیامک تنظیمات ضروری ردیاب را تغییر دهید. به عنوان نمونه هنگامی که موتور به سرقت رفته باشد می توانید تنها با یک پیامک به ردیاب دستور خاموش شدن موتور را بدهید.

مهم‌ترین فاکتور در تصمیم به خرید ردیاب و جی‌پی‌اس موتور منبع تغذیه است چرا که اگر ردیاب نیاز به سیم‌کشی به منبع تغذیه کمکی نداشته باشد در صورت سرقت می‌تواند همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

ردیاب موتورسیکلت باید سنسور هشدار قوی داشته باشد تا در کنار موقعیت‌یابی دقیق در هنگام روشن‌شدن موتورسیکلت یا سرقت، سیگنال های هشدارهای برای صاحب موتور ارسال کند. کار ردیاب موتور تنها ردیابی و گزارش موقعیت به صاحب موتور نیست بلکه ردیاب خوب باید نقش پیشگیرنده از اتفاقات بد را داشته باشد. به عنوان نمونه هنگامی که موتور روشن شده و سرقت می شود هشدارهایی برای صاحب موتور ارسال کند تا او بتواند به موقع اقدامات پیگیری را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.