با نصب ردیاب خودرو خیلی ساده می توانید موقعیت خودرو را در کامپیوتر یا موبایل شخصی تان ببینید، توقف ها و مسیرهای پیموده شده را چک کنید و از ایمنی ماشین اطمینان حاصل کنید. حتی در صورت لزوم در مواقعی مانند سرقت خودرو، با ارسال یک پیامک می توانید ماشین را از کار بیندازید تا ماموران پلیس خود را به سارق برسانند.

این را به خاطر داشته باشید که سارقان خودروهایی را هدف قرار می دهند که کمترین میزان امنیت را دارند. به کارگیری دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال تا اندازه ای خیال ما را از بابت سرقت راحت می کند اما کافی نیست. حقیقتش را بخواهید این نوع ابزارهای امنیتی تنها در سرقت ماشین تاخیر ایجاد می کنند اما به هیچ عنوان ایمنی صد در صدی و عالی به وجود نمی آورند.

در هنگام خرید بهترین ردیاب خودرو باید توجه داشته باشید که این تجهیزات ایمنی دو مدل دارند که یکی قابل نصب و دیگری نوع آهنربایی است. دستگاه های قابل نصب برای عمل کردن نیاز به یک منبع انرژی دارند که از باتری ماشین تامین می شود. اما در مدل ردیاب آهنربایی باتری داخلی وجود دارد که قابلیت شارژ داشته و نیاز به منبع انرژی خارجی ندارد.

چگونگی نصب ردیاب خودرو

برای جانمایی ردیاب خودرو و فعال شدن آن، ردیاب باید با سیم کشی به باتری خودرو اتصال پیدا کند و سپس سیم کارت داخل آن قرار بگیرد. ردیابهای خودرو انواع متفاوتی دارند بعضی از آنها قابلیت ردیابی آنلاین موتور سیکلت و ماشین را فراهم کرده و با اتصال به باتری فعال می شوند. البته در مورد انواع حرفه ای تر ردیاب خودرو که آپشن های دیگری مانند شنود داخل ماشین، سنسور سوخت و خاموش کردن خودرو با پیامک دارند، نیاز به تجهیزات دیگری مانند نصب سنسور سوخت، نصب رله قطع کن، میکروفون و اسپیکر می باشد.

از این لحاظ نصب ردیاب خودرو یک فرآیند کاملا تخصصی است که نیاز به اطلاعات کامل در مورد سیم کشی خودرو و تجهیزات ایمنی ردیاب خودرو دارد.

ممکن است این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که زمانی که باتری خودرو قطع می شود مسلما ردیاب هم باید قطع شود؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که تجهیزات ردیاب خودرو سیستم هشدار دهنده ای در خود دارند که به محض قطع شدن برق، آلارم برای صاحب خودرو ارسال می کنند.

البته این را هم خاطر نشان کنیم که اگر با وجود هشدارهای صادر شده ناشی از قطع برق باتری، متوجه این اتفاق نشده باشید جای نگرانی نیست. در این شرایط ردیاب خودرو غیر فعال نخواهد شد و تا 24 ساعت پس از قطع برق همچنان فعال است. بنابراین جزئیات مربوط به شرایط و موقعیت خودرو را به شما اطلاع خواهد داد.

نحوه سیم کشی برای نصب ردیاب خودرو

همانطور که اشاره کردیم برای نصب ردیاب خودرو و سیم کشی آن باید تخصص کافی وجود داشته باشد. منبع تغذیه ردیاب خودرو با سیم کشی به باتری اتومبیل وصل می شود.

یکی از سوکت های ردیاب خودرو سه انشعاب سیم دارد که یکی به ACC یکی به باتری و دیگری به رله قطع کن بنزین اتصال پیدا می کند

سوکت دیگر ردیاب به اسپیکر وصل می شود که امکان برقراری تماس و مکالمه با کارفرما را از طریق تجهیزات ردیاب فراهم می کند

با اتصال پیدا کردن ردیاب به میکروفون امکان شنود مکالمات داخل کابین خودرو فراهم می شود

سیم دیگری از ردیاب هم به آنتن اتصال می یابد و به سادگی قابلیت اطلاع از موقعیت خودرو را به شما می دهد

یکی از قابلیت های نصب ردیاب خودرو ایجاد امکان سفارشی سازی است که باید آن را به دستگاه اضافه کنید. شاید تصور کنید که تنها ردیاب های شخصی این قابلیت را دارند که با فشار دادن دکمه اضطراری امکان کمک خواستن وجود داشته باشد. اما این قابلیت نوعی آپشن است که با سفارشی سازی ردیاب به دستگاه افزوده می شود.

قرار دادن سیم کارت داخل ردیاب

برای اینکه ردیاب فعال شود و بتوانید از موقعیت دقیق خودرو و زمان دقیق حرکت و توقف های خودرو به وسیله پیامک اطلاع پیدا کنید نیاز به قرار دادن سیم کارت در دستگاه است. همانطور که می دانید در حال حاضر سیم کارت های ایرانسل و همراه اول آنتن دهی خیلی خوبی دارد.

محل نصب ردیاب در خودرو

نصب ردیاب خودرو معمولا در زیر فرمان یا داشبورد خودرو تعبیه می شود. شاید فکر کنید با این روند سارقان به سرعت از محل نصب دستگاه اطلاع پیدا کرده و آن را قطع می کنند. باید بدانید که به محض قطع شدن سیم ردیاب خودرو هشدارهایی برای صاحب خودرو ارسال می شود و از این زمان تا 24 ساعت بعد امکان ردیابی خودرو حتی در شرایطی که سیم ردیاب قطع شده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.