به ‌طور کلی کاربرد ردیاب آهنربایی برای سرعت و دقت بالا در ردیابی است به‌ همین دلیل می‌توان در شرایط مختلف از قابلیت‌های آن استفاده کرد. ردیاب‌های آهن‌ربایی علاوه ‌بر نصب روی خودروهای شخصی و یا کامیون و ماشین‌های سنگین، امکان نصب روی تراکتور، کانتینرهای حمل ‌و نقل جاده‌ای، ماشین‌های کرایه‌ای، خودروهای نظامی، دوچرخه و موتورسیکلت را دارد.

انواع ردیاب خودرو آهنربایی

از این‌رو در تمام مواردی که نیاز به کنترل، نظارت و ردیابی وسایل قیمتی وجود دارد و یا احتمال سرقت آن ذهن افراد را درگیر می‌کند، این مدل جدید از ردیابها مناسب خواهد بود. فرض کنید تصمیم دارید محموله باری را به شهر دیگری بفرستید یا می‌خواهید باری را به خارج از کشور صادر کنید. با نصب ردیاب روی ماشین‌های سنگین یا روی بار می‌توانید تنها با کمک یک گوشی موبایل یا کامپیوتر از راه دور محموله خود را تا رسیدن به مقصد ردیابی کنید.

ویژگی های ردیاب خودرو آهنربایی

درضمن درطول این پروسه با گزارش‌هایی مانند موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه، میزان توقف و مکان توقف، خارج شدن از محدوده مشخص و سرعت بیش از حد مجاز و…..از موقعیت و شرایط خودرو آگاهی پیدا می کنید. مقاومت بسیار عالی این دستگاه در برابر رطوبت، حرارت و ضربه باعث شده به یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین ردیاب‌های دنیا تبدیل شود.

دستگاه‌های ردیاب دارای میکروفن داخلی برای شنیدن صداهای پیرامون تا فاصله 5 متر هستند. ردیاب خودرو آهنربایی جی‌پی‌اسی در خود دارند که در زمان بالا رفتن سرعت خودرو به شماره‌ای که در سیستم دستگاه تعریف ‌شده است پیام هشدار ارسال می‌کنند. علاوه ‌بر این در شرایط خاصی که ردیاب ارتباطش با سرور قطع شده باشد یا به دلیل جدا شدن از خودرو موقعیت مکانی آن مشخص نشود، هشدار سرقت به صاحب خودرو ارسال می‌شود.

انواع ردیاب‌های آهن‌ربایی هم مانند سایر ردیاب‌ها به کمک ماهواره‌ها اطلاعات دقیقی از لوکیشن خودرو را به صاحب خودرو ارسال می‌کنند. در صورتی ‌که نمی خواهید همه اطلاعات مکانی را به ‌صورت آنلاین دریافت کنید می‌توانید از قابلیت مکان‌یابی آفلاین دستگاه بهره ببرید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

 آنتن‌دهی ردیاب آهن‌ربایی در چه حدی است؟

ردیاب آهن‌ربایی آنتن جی‌پی‌اسی دارد که بیش‌از 10 ‌هزار مکان جغرافیایی مختلف را در نقشه پوشش می‌دهد بنابراین نباید نگرانی در مورد موقعیت مکانی خودرویتان داشته باشید. فناوری GPRS آنتن‌دهی عالی در ردیاب ایجاد می‌کند.

 چطور متوجه می‌شوید ماشین از محدوده مشخص‌ شده خارج شده است؟

دستگاه ردیاب آهن‌ربایی تنظیماتی دارد و این قابلیت را به وجود می‌آورد که محدوده جغرافیایی مشخصی را برای ردیاب تعریف کنید. در این ‌صورت هنگامی‌که خودرو مجهز به ردیاب از آن منطقه معین شده خارج شود، ردیاب هشدار می‌دهد. درضمن این نوع ردیاب‌ها قابلیت حفظ شارژ تا ۱۰ روز دارند. البته این مدت ‌زمان نگهداری شارژ برای حالت استند بای است و در حالت کارکرد عادی دستگاه تا حدود ۸ روز بدون نیاز به شارژ فعال خواهد بود.

راه‌اندازی ردیاب بسیار ساده است و تنها کافی‌ست یک سیم‌کارت فعال را داخل دستگاه جاگذاری کنید و سپس دستگاه را روی بدنه آهنی وسیله نقلیه یا هر جای مناسب دیگر بچسبانید و به کمک پنل شخصی روی موبایل یا کامپیوتر وسیله نقلیه را به سادگی ردیابی کنید. امروزه به دلیل مشغله‌های کاری شرکت‌ها به ‌دنبال راهکارهایی هستند تا در کمترین زمان و با بهترین شیوه نظارتی کالاهای خود را جابه‌جا کرده و به مقصد برسانند.

از جمله این شرکت‌هایی که حمل‌ونقل گسترده‌ای دارند شرکت پست است. کاربرد ردیاب آهنربایی خودرو در شرکت‌های تحویل کالا روز به ‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و جلوی ضررهای مالی فراوان را می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران سرعت انتقال مرسوله و کالا به مقصد، کنترل هزینه‌های سوخت و ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان است که با نصب ردیاب خودرو این موارد تحت کنترل مدیران قرار می‌گیرد.

ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کرده باشد که با وجود استفاده از دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال کاربرد ردیاب آهنربایی چه ضرورتی دارد؟ حقیقتش را بخواهید این تجهیزات جانبی به هیچ عنوان نمی توانند جلوی سرقت خودرو را به طور کامل بگیرند بلکه تنها در روند دزدیده شدن خودرو تاخیر ایجاد می کنند.

سخن آخر

هنگامی که خودروی شخصی یا سازمانی را به ردیاب خودرو مجهز می کنید از آن پس در هر لحظه می توانید در موبایل شخصی خودرو را تحت نظر بگیرید و با مشاهده کوچکترین تغییر خودرو را از راه دور خاموش کنید. مزید بر اینکه در مواقعی که خودرو را به طور امانتی به شخص دیگری می سپارید قادر خواهید بود مسیر حرکت خودرو، میزان توقف ها و محدوده های عبور و مرور را کاملا تحت نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.