با توجه به اینکه با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مالکان خودروها و موتور سیکلت ها احساس خطر زیادی در مورد سرقت اموال شان دارند. نصب ردیاب خودرو ضد سرقت برای حفظ ایمنی وسایل نقلیه بسیار محبوب شده است.

در ضمن در مواقعی که وسیله خود را با عجله در نقطه ای پارک می کنید اما بعدا فراموش می کنید که محل دقیق آن کجاست بهترین ابزار برای پیدا کردن سریع خودرو ردیاب است.

شاید این سوال به ذهن شما هم خطور کرده باشد که با وجود دزدگیر آیا باز هم نیازی به نصب ردیاب ضد سرقت هست؟ این مورد را به خاطر بیاورید که اگر سارق دزدگیر را قطع کند یا آن را با جرثقیل جابجا کند دیگر راهی برای پیدا کردن خودرو نخواهید داشت.

ردیاب بهتر است یا دزدگیر ؟

دزدگیر خودروی شما حتی اگر از پیشرفته ترین مدل ها باشد بیشتر از 1500 متر برد ندارد و به سرعت از دسترس خارج می شود. در ضمن دزدگیرها به خاطر مسائل فنی زیر جعبه فرمان جانمایی می شوند محلی که سارقان اول از همه به سراغ آن می روند و به راحتی می توانند دزدگیر را غیر فعال کنند.

نکته قابل توجه این است که ردیابها امکانات دیگری مانند هشدار دزدیده شدن باطری خودرو، هشدار سرعت خودرو، خاموش کردن خودرو از راه دور، هشدار عبور از محدوده مجاز مشخص شده و… را برای صاحبان خودرو فراهم می کنند.

بهترین ردیاب خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به آمارهای رو به رشد سرقت ماشین در سال گذشته زنگ خطری برای مالکان خودروها وجود دارد که باید راهکاری بیابند. زنگ هشداری که اگر جدی گرفته نشود ممکن است خسارات زیادی به بار آورد. همچنان که شیوه های سرقت خودرو پیشرفته تر می شود، روش های نوین بکارگیری تکنولوژی برای تامین امنیت وسایل نقلیه هم به عرصه می آید.

مالکان خودروها باید با استفاده از این روش های جدید بهترین ابزارهای امنیتی را برای حفاظت از خودروهایشان به کار گیرند. نصب ردیاب ضد سرقت یکی از بهترین شیوه های ردیابی خودرو است که خیال شما را از امنیت اتومبیل شخصی تان راحت می کند.

ردیاب ها چگونه کار می کنند؟

ردیاب در واقع نوعی از فناوری امنیتی بروز و تقریبا مدرن است که از سالهای 1980 به طور فراگیر به بازار مصرف وارد شد. در حقیقت ردیابها بر مبنای سیگنال دهی بین ایستگاههای زمینی و ماهواره ها عمل می کنند. جالب است بدانید که در هر لحظه ماهواره های زیادی به دور زمین در حال گردش هستند . در این میان تعداد 12 ماهواره به طور اختصاصی برای فعالیت سیستم جی پی اس طراحی و فعال شده اند.

این 12 ماهواره به طور هماهنگ با هم کار می کنند. واضح تر بگوییم این 12 ماهواره دستگاه های ردیاب سرقت را به طور نقطه ای بررسی می کنند و در هماهنگی با هم این قابلیت را دارند که محل دقیق سوژه مورد نظر را مشخص کنند.

انواع ردیابهای ماشین

ردیاب ضد سرقت به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. ردیابهایی که با سیم کشی به اتومبیل متصل می شوند و جی پی اس هایی که شارژی هستند. ردیابهای معمولی با سیم به منبع برق خودرو متصل می شوند و انواع شارژی یا بیسیم بدون نیاز به برق عمل می کنند.

ردیابهای سیمی

ردیابهایی که نیاز به سیم کشی و اتصال به برق خودرو دارند مدل هایی هستند که منبع تغذیه داخلی قوی ندارند. از این رو برای تامین انرژی مورد نیاز باید به یک منبع بیرونی مانند باتری خودرو متصل شوند.

البته باید خاطر نشان کنیم که همه انواع ردیابها مجهز به منبع تغذیه داخلی می باشند اما در انواع سیمی، باتری داخلی ماندگاری کمتری دارد و به تقویت از طریق منبع تغذیه خارجی نیاز است.

در این حالت ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که با وجود اتصال به برق خودرو، باتری داخلی ردیاب چه نقشی دارد؟ در بعضی شرایط سارقان پس از اینکه خودرو را می دزدند باتری را از آن جدا می کنند. در این حالت در صورتی که ردیاب ضد سرقت مجهز به باتری داخلی نباشد پروسه ردیابی دچار اختلال می شود و امکان ردیابی خودرو وجود ندارد.

سخن پایانی

نکته جالب توجه این است که ردیابهای خودرو به گونه ای طراحی می شوند که برای چند ساعت حتی تا یک روز برق ذخیره داشته باشند. بهترین مزیت این نوع از ردیابها عدم نیاز به شارژ است. به بیان دیگر بعد از نصب ردیاب ضد سرقت خودرو دیگر نیازی به شارژ ندارد و به طور مداوم کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.