جی پی اس موتور سیکلت : موتورسیکلت‌ها در شهرهای بزرگ و شلوغی مانند تهران پرکاربردترین ابزارهای حمل‌ونقل شخصی هستند و نقش تسهیل‌کننده جابجای بار و مسافر را دارند. با وجود این کارایی‌های فراوان اما محافظت از امنیت موتورسیکلت ها عملاً کار سختی است چرا که صاحبان آن‌ ناگزیرند گاهی موتور را در مکان‌هایی ناامن پارک کنند. جی‌پی‌اس موتورسیکلت ابزاری عالی برای ایجاد امنیت بیشتر در مقابل سرقت موتورسیکلت، دوچرخه، اسکوتر و ابزارهایی از این‌ دست است.

با افزایش تعداد موتورها در شهر و از سوی دیگر افزایش قیمت آن وسوسه سارقان هر روز بیشتر می‌شود. از این‌رو صاحبان موتورسیکلت‌ها باید راهی برای حفاظت از وسیله نقلیه خود پیدا کنند که کوچک‌ترین تغییرات در شرایط موتور ازجمله روشن‌شدن یا ضربه خوردن آن را به ‌صورت هشدار مشخص کند.

در برخی مواقع برندهای سازنده ردیاب خودرو انواعی از این ابزارهای هوشمند کوچک را با کاربری مشترک برای انواع وسایل نقلیه تولید می‌کنند. با این حساب کاربرد ردیاب خودرو تنها برای ماشین و موتورسیکلت نیست بلکه برای هر نوع وسیله نقلیه دیگری هم قابل ‌استفاده است.

 جی‌ پی‌اس موتورسیکلت راهکار عالی برای تامین امنیت

متأسفانه موتورسیکلت‌ها در برابر سرقت امنیت خیلی پایینی دارند و مواردی همچون زنجیر چرخ و قفل دسته چندان جواب‌گوی امنیت آن نیست. با ایجاد پیشرفت‌های وسیع در تکنولوژی و تجهیزات حفاظتی حالا ردیاب موتورسیکلت هم در زمره جدیدترین ‌یافته های عصر جدید برای تامین ایمنی وسایل نقلیه است.

این وسیله کاربردی و هوشمند چند سالی است که مورد توجه مردم قرار گرفته و جایگزین دزدگیرهای سابق شده است. این ابزار ردیابی قوی در اندازه‌ های بسیار کوچک در حد یک قوطی کبریت قابل نصب به‌طور مخفی در بخش‌های مختلف موتورسیکلت است.

برخی از شرکت‌ها، ادارات و مؤسسات که تعداد زیادی پیک موتوری دارند و باید تردد و فعالیت پیک ها را به طور مداوم کنترل کنند با کمک جی‌ پی‌ اس موتور سیکلت اطلاعات حرکت‌ها و توقف‌های موتور و مسیرهای طی شده در اختیارشان قرار می گیرد.

بنابراین در هر موقعیت اجتماعی و هر کسب و کاری که باشید می‌توانید از امکانات ردیاب خودرو به نفع خود بهره ببرید. ردیاب خودرو موقعیت لحظه‌ای، مسیرهای پیموده‌شده و محدوده‌های تردد خودرو یا موتور سیکلت را به خصوص در مورد وسایل نقلیه سازمانی به راحتی در اختیار مدیران قرار می دهد و امور نظارت بر کارکنان را ساده کرده است.

چرا جی‌پی‌اس موتورسیکلت ضروری است؟

اگر شما وسیله نقلیه‌ای دارید که امور روزانه‌ تان را به کمک آن پیگیری می‌کنید مسلماً برای شما نقش یک سرمایه را دارد که به نوعی درآمدتان به آن وابسته می‌شود. در صورتی‌که این وسیله شخصی را از دست بدهید علاوه ‌بر خسارت‌های مالی ناشی از سرقت، دردسرهای فراوانی را متحمل خواهید شد.

پس چه بهتر است که پیش‌ از آنکه اتفاقی بیفتد جلوی ضرر را هر چه زودتر بگیرید.

هنگامی‌که ماشین یا موتورسیکلت را به ابزارهای ردیابی مجهز می‌کنید با آرامش خاطر بیشتری به امور روزانه می‌پردازید. معمولاً ردیاب‌های موتورسیکلت نسبت ‌به سایر انواع ردیاب‌ها اندازه کوچک‌تری دارند تا قابلیت نصب و کاربرد راحت‌تر داشته باشند.

نحوه عملکرد ردیاب موتورسیکلت به این صورت است که اطلاعات دقیق از طریق ماهواره‌ها دریافت ‌شده و با کدگذاری‌های ویژه‌ای به سرور مرکزی ردیاب منتقل می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی ردیاب موتور سیکلت

دریافت اطلاعات موقعیتی دقیق به کمک هسته پردازشگر قوی جی‌پی‌اس بارزترین ویژگی جی پی اس موتور سیکلت است. همه ردیاب‌ها از هر نوعی که باشند به یک هسته پردازشگر مجهز هستند که با کمک آن اطلاعات دریافتی و ارسالی را تحلیل می‌کنند. با این توصیف هر چه قدرت پردازشگر در ردیابی بیشتر باشد مرحله انتقال اطلاعات سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می شود.

امکان تنظیم از راه دور یا Remote هم یکی از قابلیت‌های بزرگ ردیاب است. در حقیقت همین ویژگی جی‌پی‌اس موتورسیکلت آن را منحصربه‌فرد کرده و به‌عنوان بهترین ابزار امنیتی مطرح ‌شده است.

با کمک این این قابلیت در هر کجای ایران که باشید از طریق اینترنت می‌توانید با یک پیامک ساده تنظیمات ردیاب را تغییر دهید. به ‌عنوان نمونه هنگامی‌که موتور سرقت می‌شود می‌توانید با ارسال یک پیامک دستور خاموش شدن آن را از راه دور صادر کنید. البته چنین قابلیتی برای خاموش کردن وسیله نقلیه از راه دور در هر نوع ردیاب ماهواره‌ای خودرو وجود ندارد.

پیش از اینکه برای خرید ردیاب جی پی اس موتور سیکلت تصمیم قطعی بگیرید از انواع برندهای تولید کننده ردیاب و نوع امکانات هر کدام از تولیدات آنها اطلاعات دقیقی کسب کنید تا انتخاب معقولانه ای با توجه به توقعات تان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.