ردیاب یا جی پی اس ماشین ابزاری سخت‌افزاری کوچک است که مسیرهای طی‌شده خودرو را ردیابی می کند. ردیاب جی‌پی‌اس ماشین قطعه‌ای مکعبی کوچک با قابلیت‌های گسترده است که اطلاعاتی از شرایط محیطی و موقعیت جغرافیایی برای راننده یا صاحب خودرو ارسال می‌کند.

شاید این سوال برای شما به ‌وجود آمده باشد که این اطلاعات چگونه به ردیاب می‌رسد؟ چگونه ارسال می‌شود؟ در هر ردیاب بخشی برای سیم‌کارت تعبیه ‌شده که به وسیله آن ردیاب فعال می‌شود. سپس سیستم داخل ماشین نصب می‌شود و از این پس به کمک سیگنال‌های مخابراتی و ماهواره‌ای  اطلاعاتی به تلفن‌همراه مالک خودرو ارسال می‌گردد.

کاربرد جی پی اس ماشین

از ردیاب می‌توانید به دو شکل پیامکی و اینترنتی بهره ببرید. مسلماً در حالت اینترنتی امکان استفاده از قابلیت‌های بیشتری فراهم می‌شود. در حالت آفلاین اطلاعات کلی به‌صورت پیامک گزارش می‌شود اما نمی‌توانید از مسیرهای حرکت خودرو اطلاع حاصل کنید. برای دریافت اطلاعات در شیوه پیامکی صاحب ماشین باید با ردیاب خودرو تماس تلفنی برقرار کند تا اطلاعات موردنظر برای او ارسال شود.

اما در حالت آنلاین تنها با فعال کردن اینترنت موبایل اطلاعات از شرایط خودرو به‌طور خودکار به راننده ارسال می‌شود.

ویژگی مهم جی پی اس ماشین ردیابی و موقعیت یابی خیلی سریع به شکل آنلاین و امکان متوقف کردن خودرو با قطع سوخت یا برق خودروست که قابلیت فوق العاده ای به نظر می رسد.

به دلیل اینکه ابعاد این مدل از ردیابها کوچک بوده و بدنه باریکی دارد به طور مخفی و به سادگی با کمترین ابزار نصب می شود. به دلیل طراحی سخت افزاری باکیفیت بالا نیازی به تعمیر پیدا نمی کند. دقت این GPS خودرو خیلی زیاد است و از طریق موبایل شخصی و کامپیوتر با ارسال SMS ردیابی خودرو فراهم می شود و می توان موقعیت دقیق خودرو را در جاده مشاهده کرد. ردیاب جی پی اس خودرو مجهز به نرم افزار ردیابی فارسی خیلی قوی است بنابراین مشکلی از لحاظ نصب و یادگیری کارایی ندارد.

این وسیله کوچک علاوه بر موقعیت یابی، شنود صدای افراد داخل ماشین را امکان پذیر می کند.

جی پی اس شخصی

دستگاه های جی پی اس نه تنها برای خودرو بلکه برای ردیابی اشخاصی مانند سالمندان که به دلیل کهولت سن و فراموشی و بیماری امکان خطر برایشان وجود دارد، کارایی خواهد داشت. در ضمن برای کودکان و دانش آموزانی که روزانه در شهر تردد دارند بسیار پرکاربرد است و با تشخیص موقعیت دقیق فرزند از نگرانی های مداوم والدین می کاهد.

هنگامی که کودک به این وسیله مجهز است در موارد اضطراری می تواند درخواست کمک کند. در صورتی که کودک از محدوده جغرافیایی خاصی (برای دستگاه تعریف شده) خارج شود والدین در محل حاضر می شوند.

ردیاب‌ها چه قابلیت‌هایی دارند؟

احتمالاً برای شما جالب است که بدانید ردیاب‌ها چه قابلیت‌هایی دارند و با چه اهدافی طراحی شده اند؟ در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های ردیاب‌ها را معرفی می‌کنیم. البته با توجه قیمت و برند ردیاب این قابلیت‌ها متفاوت خواهد بود. در حال حاضر انواع گوناگونی از این دستگاه‌های هوشمند در بازار موجود است که هر کدام یک سری امکانات را برای خودرو فراهم می‌کند. اما به‌طورکلی ممکن است جی پی اس ماشین همه یا تعدادی از ویژگی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم داشته باشد.

ردیاب‌ها قابل نصب روی انواع خودروهای سبک و سنگین خودروهای خارجی و ایرانی، موتور سیکلت یا دوچرخه هستند. موقعیت جغرافیایی دقیق خودروهای سازمانی مانند آتش‌نشانی و آمبولانس را مشخص می‌کنند. امکان کاربرد برای خودروهای ارگان‌های مربوط به حمل‌ونقل شهری مانند تاکسی و اتوبوس که با مدیریت زمان و ایجاد نظم میزان رضایت مردم را بیشتر می‌کند. در موقعیت‌های اضطراری مانند سرقت خودرو استفاده می‌شود.

ردیابی و کنترل مسیر خودرو به صورت آنلاین روی گوشی امکان پذیر می شود. گزارش مسیرهای طی شده و توقف های خودرو

نمایش مسافت های طی شده خودرو در ماه ها و روزهای اخیر

سنسور هشدار دهنده روشن شدن ناگهانی و غیر مجاز خودرو یا موتور سیکلت

مجهز بودن به حافظه داخلی پشتیبان

قابلیت مشخص کردن سرعت مجاز برای خودرو و تعیین مسیرهای غیر مجاز تردد

این گونه دستگاهها امکانات متنوعی مانند موارد اشاره شده دارند که با توجه به نوع نیازتان میتوانید یکی از انواع را روی وسیله نقلیه نصب کنید. ردیابها می توانند به باتری خودرو نصب شوند یا اینکه خودشان به طور مستقل مجهز به باتری داخلی باشند که در این صورت اگر برق خودرو قطع شود اختلالی در عملکرد ردیاب ایجاد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.