ردیاب جی پی اس خودرو : جی‌پی‌اس یا همان ردیاب خودرو ابزاری کوچک و کاربردی قابل نصب داخل خودرو است. این دستگاه داخل وسایل نقلیه سبک و سنگین به‌صورت مخفی نصب می‌شود. بهترین کارایی این دستگاه قابلیت ردیابی توسط صاحب ماشین است. فرض کنید مالک ماشین آن را برای مدتی به راننده آشنای دیگری سپرده‌است. در این ‌صورت هنگامی‌که ماشین از مسیر خود سبقت گرفته یا از مسیر اصلی خود منحرف شود، صاحب خودرو خبردار خواهد شد.

راه ارتباطی ردیاب جی‌پی‌اس خودرو  با صاحب ماشین از طریق اپلیکیشن موبایلی یا برنامه نصب‌ شده روی کامپیوتر است. این برنامه نرم‌افزاری امکان رصد کردن خودرو از راه دور و تعیین مکان دقیق خودرو را با دقت ۲ متر فراهم می‌کند. واضح‌تر بگوییم ماشین در هر کجای ایران که در حال تردد باشد شما آن را روی نقشه گوگل مشاهده خواهید کرد.

در ضمن امکان مشاهده مسیرهای گذشته، توقف‌های ماشین و میزان سرعت آن وجود دارد. با این اوصاف به ‌طور دائم خودرو تحت ارزیابی افراد قرار دارد و هرگز گم نخواهد شد. قطعا شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید ردیاب جی پی اس خودرو قابلیت‌هایی همچون شنود صدای داخل کابین، خاموش کردن خودرو از راه دور، هشدار باز شدن درهای خودرو و حتی آگاهی از روشن یا خاموش بودن ماشین را دارد.

عملکرد ردیاب جی‌پی‌اس

ردیاب خودرو نوعی سخت‌افزار است که روی وسیله نقلیه شما نصب می‌شود دستگاهی که از یک طرف با کاربر و از طرف دیگر با خودرو یا موتورسیکلت ارتباط دارد. با این شیوه امکان کنترل و رصد کردن تغییرات وسیله نقلیه مهیا می‌شود. ردیاب‌های حرفه‌ای تمام قابلیت‌های مهم و کاربردی برای یک دزدگیر هوشمند را دارند و امنیت خودرو را تمام ‌و کمال تامین می‌کنند.

جالب‌ترین امکانی که این ردیاب‌ها در اختیار کاربر می‌گذارند امکان مشاهده وضعیت خودرو و مکان‌یابی روی اپلیکیشن موبایلی است. با وجود این قابلیت در هر لحظه می‌توانید موبایلتان را چک کنید و از تغییرات مکان خودرو اطلاع پیدا کنید. مهم‌تر از همه این‌که اگر با ردیاب تماس تلفنی برقرار کنید به‌ محض برقراری تماس شما صداهای داخل کابین را خواهید شنید. دستگاه ردیاب خودرو کوچک و مخفی با قرار دادن یک عدد سیم‌کارت داخل دستگاه فعال می‌شود.

قیمت دستگاه ردیاب جی‌پی‌اس خودرو

قیمت ردیاب‌ها مستقیماً به امکانات و میزان قدرت باتری ارتباط دارد. به‌ عنوان نمونه ردیابهای آهن‌ربایی نظامی پرقدرت‌ترین انواع ردیاب هستند که تا یک‌سال شارژ نگه می‌دارند. مدل‌های با قیمت مناسب‌تر ماندگاری باتری شان نهایتاً ۲ هفته است. البته امکانات جانبی خاصی مانند سیستم آهن‌ربایی بسیار قوی ( غیر قابل جداسازی) و شنود صدای داخل کابین هم در قیمت مزید برعلت می‌شود. با شرایط اقتصادی حاکم قیمت ردیاب جی‌پی‌اس خودرو دائماً افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر امنیت پایین خودروهای تولید داخل سبب شده تا دزدیده شدن خودروی شخصی مهم‌ترین مشکل صاحبان وسیله نقلیه باشد. البته راه‌های گوناگونی برای پیشگیری از سرقت خودرو وجود دارد که بارزترین آن‌ها کاربرد قفل فرمان، دزدگیر ماشین و قفل پدال است. بعضی افراد هم برای احتیاط هر گونه وسیله ارزشمند را از داخل خودرو برمی‌دارد. اما این راه ‌حل‌ها مقطعی هستند و هیچ کدام نمی‌تواند به ‌طور قطعی از سرقت شدن خودرو جلوگیری کنند.

مثلاً دزدگیرها تنها تا زمانی عمل می‌کنند که سیم آن‌ها از برق خودرو قطع نشود. پس باید به‌دنبال یک راه‌حل اساسی باشید که ردخور نداشته باشد.

 چرا ردیاب جی‌پی‌اس خودرو؟

نکته جالبی که در مورد ردیاب خودرو وجود دارد این است که حتی اگر فرد سارق سیم کشی برق ردیاب را از باطری خودرو قطع کند، ردیاب همچنان به عملکرد خود ادامه می‌دهد. دلیلش این است که ردیاب‌ها به نسبت مدلشان هر کدام مجهز به یک باتری داخلی هستند که تا مدت ‌زمان مشخصی بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کنند. همان‌طور که گفتیم با هیچ روش دیگری نمی‌توان به ‌طور کامل از سرقت خودرو یا موتورسیکلت پیشگیری کرد. خرید ردیاب جی پی اس خودرو بهترین و اثربخش‌ترین شیوه برای ردیابی ماشین پس ‌از سرقت است.

حالا برای این‌که یک ردیاب حرفه‌ای خودرو بخرید باید از مشاوران متخصص در این زمینه نظرخواهی کنید تا مدلی متناسب با بودجه شما پیشنهاد دهند. پس‌از نصب ردیاب هوشمند خودرو و نرم‌افزار حرفه‌ای آن دیگر هیچ نگرانی از بابت سرقت خودرو نخواهید داشت.

یکی دیگر از دلایل غیرکاربردی بودن دزدگیرها در مواقعی است که فاصله‌ی جغرافیایی کاربر با خودرویش زیاد باشد؛ چرا که دزدگیرها تنها تا فاصله مشخصی نسبت به خودرو عمل می‌کنند و فاصله‌های بیشتر از آن را پوشش نخواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.