پیشرفت های گسترده تکنولوژی حالا به دنیای جی پی اس و ردیاب هم رسوخ کرده و دیگر این ابزارها منحصر به نمایش موقعیت جغرافیایی و مکان یابی نیستند. ردیابها انواع گوناگونی دارند که هر کدام از آنها خواسته های فراوانی از جامعه هدف را پوشش می دهند. ردیاب خودرو با سنسور دما در میان کاربردهای بی نظیر ردیاب، مختص ماشین هایی است که مواد داخل آنها باید در درجه حرارت مشخصی حفظ شود.

در این فرصت می خواهیم در مورد اینکه ردیاب خودرو با سنسور دما چه ویژگی هایی دارد و روی چه نوع ماشین هایی نصب می شود صحبت کنیم.

پیشرفته ترین انواع ردیاب با سنسور دما

همانطور که می دانید خیلی از ماشین ها در طول روز مواد غذایی یا مواد اولیه خوراکی را حمل می کنند و دمای داخل یخچال و یا کانتینر آنها باید در حد مشخصی حفظ شود. جالب است بدانید ردیابهای مجهز به سنسور دما به ماهواره هایی اتصال دارند که در ایستگاههای فضایی قرار گرفته است.

ردیاب خودرو در این مدل با تجهیزات سنسور دما در کانتینر یا موتور یا یخچال ماشین ها نصب می شود. این سنسورها دمای محیط را در طول مسیر کنترل وتنظیم می کند. ردیاب خودرو با سنسور دما می تواند از خسارات گسترده ناشی از افزایش یا کاهش ناگهانی دمای داخل کانتینر یا یخچال پیشگیری کند.

نحوه عملکرد ردیاب خودرو با سنسور دما

این نسل از ردیابها با کمک فناوری GPS و به صورت آنلاین کار می کند. ردیابهایی که مجهز به تکنولوژی سنسور دما هستند همانند سایر ردیابها با برق کار می کنند. این دستگاهها علاوه بر پایش مداوم دما، قابلیت ردیابی در مسیرهای جغرافیایی را دارند. بنابراین در مواقع ضروری اطلاعات و موقعیت را ثبت کرده و هشدارهای لازم را اعلام می کنند.

مسئله قابل توجه این است که ردیاب خودرو با سنسور دما به حسگرهای متفاوتی مانند سنسور رطوبت و دما، سنسور دی اکسید کربن و سنسور کنتاکتی مجهز شده است.

ردیاب سنسور دما برای چه خودروهایی مناسب است؟

اگر تصور می کنید ردیاب با سنسور دما تنها به ماشین های یخچال دار محدود می شود اشتباه می کنید. این دستگاه با جی پی اس تجهیز شده و برای هر وسیله نقلیه ای قابل استفاده است. ماشین های مخصوص حمل مواد غذایی، پیک های رستورانها، ماشین های مخصوص حمل گل و گیاهان طبیعی، ماشینهای سواری شخصی، وانت ها و کامیونها، تانکرهای حمل سوخت، خودروهای مخصوص انتقال جوجه زنده، کانتینرها و کامیون های مخصوص حمل گوشت و مرغ و سایر مواد غذایی فاسد شدنی نیاز به استفاده از سنسورهای دمایی دارند.

در صورتی که اتفاق غیر منتظره ای رخ دهد و خطراتی مانند افزایش دما در ماشین های حمل سوخت یا حامل مواد غذایی خراب شدنی رخ بدهد، این سنسورها به رانندگان یا مسئولان ناوگان حمل و نقل سیگنال هشدار ارسال می کنند.

ویژگی های ردیاب مجهز به سنسور دما

مسلما می دانید که ردیاب خودرو با اهدافی مانند موقعیت یابی، پیشگیری از سرقت و تحت نظر داشتن خودرو نصب می شود و دستگاههای جی پی اس قابلیت های منحصر بفردی را برای افراد فراهم می کند.

هدف اصلی از نصب ردیاب های حامل سنسور دما این است که از بروز اتفاقات غیر مترقبه ای مانند خراب شدن گیاهان، فاسد شدن مواد غذایی، خطر انفجار مخازن سوخت جلوگیری شود. البته این سنسورهای دمایی قابلیت های بسیار دیگری هم دارند.

خرید ردیاب در دنیای مدرن امروزی که همه چیز در راستای فناوری های نوین حرکت می کند بسیار ضروری است. این روزها ردیابهای پیشرفته علاوه بر قابلیت های اصلی که در موقعیت یابی خودرو و پیشگیری از سرقت اتومبیل به ما می دهند، امکانات فوق العاده جانبی هم برایمان فراهم می کنند.

استقبال بی نظیر مردم برای کاربرد انواع مسیریاب ضد سرقت و نسل جدیدی از ردیابها موجب شده که افرادی سودجو ردیابهایی تقلبی و غیر استاندارد را به بازار فروش وارد کنند. بنابراین پیش از خرید ردیاب به طور دقیق در مورد نوع برند و کارایی های آن تحقیق کنید. در ضمن اگر کسب و کار شما به نوعی در ارتباط با انتقال مواد غذایی یا محموله های حساس به دماست می توانید در مورد خرید به روزترین مدل های ردیاب خودروهای سنگین اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این روزها خسارت های شدید مالی که سابقا در اثر تغییر شرایط محیطی و فاسد شدن محموله های بار خراب شدنی به وجود می آمد با نصب ردیاب خودرو با سنسور دما به سادگی قابل پیشگیری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.