با شرایط اقتصادی موجود و ترس همیشگی از دست دادن دارایی‌ها به ‌خصوص اتومبیل شخصی، در اختیار داشتن ردیاب خودرو خیال شما را از هر بابت راحت می‌کند. مدرن ترین ردیاب خودرو سخت‌افزار کوچک بسیار کاربردی و قابل‌حمل است که موقعیت مکانی وسیله نقلیه را در به طور لحظه ای نشان می دهد. این نوع تجهیزات مدرن از بروز مشکلات پیش‌بینی نشده و بحران‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری می‌کند.

درضمن این دستگاه با قابلیت‌های متنوعی که دارد نه ‌تنها از به سرقت رفتن خودرو شما جلوگیری می‌کند بلکه موجب می‌شود در موقعیت‌های حساس به ‌سرعت به مشکل خودرو رسیدگی کنید. در نتیجه امدادرسانی سریع‌تر انجام می شود.

ردیاب خودرو چه دستگاهی است؟

خیلی از آدم‌ها ردیاب خودرو را با نام دزدگیر می‌شناسند درحالی‌که ردیاب‌ها نسل جدیدی از دزدگیر هستند که قابلیت‌های خیلی بیشتری نسبت‌ به آن دارند. این ابزار ترکیبی از یک دستگاه ردیابی برای موقعیت‌یابی خودرو و یک اپلیکیشن نرم‌افزاری برای کنترل از راه دور و دریافت و پردازش اطلاعات مربوط به اتومبیل ‌است. ردیاب‌های مدرن اتومبیل سیستم‌های مجهز به فناوری‌های ترکیبی هستند که ردیابی خودرو را در بستر اینترنت و ماهواره ها امکان پذیر می کنند.

مهم ترین قابلیت‌های این دستگاه عبارتند از مکان‌یابی دقیق، مسیریابی خودرو، شنود صدای داخل کابین، ارتباط با راننده و خاموش کردن خودرو از راه دور که به واسطه این ابزار به ظاهر ساده مهیا می شود. شاید در دو دهه گذشته وقتی خودرویی مجهز به دزدگیر را مشاهده می‌کردید از کارایی آن کاملاً شگفت زده می‌شدید. اما حالا با ظهور مدرن ترین ردیاب خودرو قابلیت‌هایی در اختیار صاحبان خودرو قرار می‌گیرد که هیچ‌وقت تصورش را هم نمی‌کردند.

عملکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که در هر موقعیت سیگنالی از طرف اینترنت یا ماهواره به تلفن‌همراه یا کامپیوتر صاحب خودرو ارسال می‌شود تا شرایط کلی خودروی خود را تحت نظر داشته باشد. با اینکه ردیاب‌ها اغلب برای اهداف شخصی به کار می‌روند اما بهره‌وری تجاری آن‌ هم بسیار مورد توجه قرار دارد.

ناوگان حمل‌ونقل و ترانزیت، شرکت‌های کرایه خودرو، کارخانه‌هایی که ماشین‌های سبک و سنگین در اختیار رانندگان قرار می‌دهند از جمله نهادهایی هستند که با کمک این ردیاب‌ها دارایی‌هایشان را به‌طور بهینه ردیابی می‌کنند.

مزیت های مدرن ترین ردیاب خودرو

درست از زمانی که ردیاب روی خودرو نصب می شود به دلیل مدیریت مصرف سوخت هزینه های سوخت کاهش پیدا می کند، در هر لحظه عملکرد راننده قابل رصد کردن است، به کمک برنامه طراحی ‌شده برای ردیاب‌های حرفه‌ای می‌توانید موقعیت خودرو را در نقشه گرافیکی که غالبا از گوگل مپ گرفته می‌شود مشاهده کنید. این برنامه قابلیت‌های دیگری مانند هشدار ورود به محدوده جغرافیایی خاص، تعیین میزان مصرف سوخت، مسیر حرکت و تعیین میزان توقف ها را دارد و حتی اطلاعاتی مانند باز شدن درهای خودرو و روشن‌شدن اتومبیل را در اختیار صاحب خودرو می‌گذارد.

همان‌طور که اشاره کردیم مدرن ترین ردیاب خودرو شامل دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. بخش ابزار سخت‌افزاری آن قابل نصب به ‌صورت مخفی در بخش‌های مختلف خودرو مانند داشبورد، سقف و زیر فرمان است. این دستگاه ممکن است علاوه ‌بر مجهز بودن به جی‌پی‌اس از اینترنت هم برای پردازش و ارسال اطلاعات بهره ببرد.

دستگاه‌های ردیاب خودرو و انواع متفاوتی دارند. پرکاربردترین آن‌ها شامل نوع سیمی، آهن‌ربایی، شارژی و فندکی است.

دستگاه‌های ردیاب مدرن به دو نوع کلی active و passive طبقه‌بندی می‌شوند:

ردیاب‌های اکتیو پرکاربردتر از نوع دوم هستند و معمولاً برای مکان‌یابی لحظه‌ای و پیشگیری از سرقت خودرو بکار گرفته می‌شوند. این مدل ردیاب همi اتفاقاتی که در طول مسیر برای خودرو رخ می‌دهد را به ‌صورت آنلاین روی اپلیکیشن پیاده شده روی موبایل یا کامپیوتر نشان می‌دهد.

ردیاب پسیو اطلاعات مربوط به ‌سرعت و مکان خودرو و آنچه که در طول مدت زمان رفت ‌و برگشت خودرو رخ می‌دهد را ذخیره‌سازی کرده و پس ‌از بازگشت اتومبیل، دستگاه ردیاب از خودرو جدا می‌شود و برای دریافت اطلاعات و تحلیل جزئیات به کامپیوتر اتصال پیدا می‌کند.

هدف اصلی نصب ردیاب

مهم‌ترین هدف برای نصب مدرن ترین ردیاب خودرو آگاه کردن شما از موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه است. با این کار شما در هر مکان و زمان و با هر فاصله ای از خودرو که قرار داشته باشید به محض تغییر شرایط خودرو مثلا روشن شدن یا باز شدن درها به سرعت در جریان این اتفاقات قرار می گیرید. در ضمن اگر خودرویتان را به فرد دیگری امانت داده باشید می توانید به طور دقیق مسیرهای حرکت و مکانهای توقف را تحت نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.