مدل های مختلف ردیاب خودرو : مسیریاب یا ردیاب خودرو وسیله‌ای کوچک و جمع‌وجوری است که موقعیت مکانی خودرو را در هر لحظه و از راه دور نشان می‌دهد و در صورت تغییر در شرایط موجود، سیگنال‌های اطلاعاتی هشدار به گوشی صاحب خودرو ارسال می‌کند. مدل‌های مختلف ردیاب خودرو همه با هدف تعیین موقعیت مکانی وسیله نقلیه روی نقشه تولید شده‌اند.

ردیابها در هر ساعت از شبانه‌روز فعال هستند و در صورت لزوم مسیرهای پیموده شده، محل توقف ها، صدای داخل کابین، روشن و خاموش شدن خودرو یا اصابت ضربه به آن یا هر تغییر حالت ساده دیگری را به پنل کاربری مخابره می کنند. اما در کنار این قابلیتها ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارند که به کمک آن‌ها حفاظت از وسایل نقلیه بسیار راحت‌تر می‌شود.

اصلی‌ترین هدف از طراحی ردیاب حرفه‌ای محافظت از خودرو و امکان پیدا کردن خودرو در مواقع سرقت شدن است.

انواع ردیاب خودرو معمولاً در ۴ دسته اصلی قرار می‌گیرد که در ادامه به معرفی ویژگی‌های هر رده از آنها می‌پردازیم.

ردیاب فندکی خودرو

مسیریاب فندکی خودرو از نظر سرعت نصب و فعال شدن به ردیاب مغناطیسی خیلی شباهت دارد. در این دستگاه محلی برای قرار دادن سیم‌کارت وجود دارد. پس ‌از این‌که سیم‌کارت در جایگاه ویژه خود قرار ‌می گیرد، ردیاب به پورت فندکی خودرو متصل شده و فعالیت ردیاب آغاز می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیت ردیاب فندکی خودرو امکان نصب و فعال‌سازی سریع است و با توجه به این‌که ردیاب فندکی ۲ عدد پورت USB دارد، امکانات شارژ شدن داشته و کسی به آن شک نمی‌کند. یکی از قابلیت‌های کارآمد دیگر این مدل ردیاب ارسال سیگنال هشدار در مواقعی است که ردیاب از خودرو جدا می‌شود. وقتی ردیاب از پورت ماشین خارج می‌شود برای مالک خودرو پیامک ارسال خواهد شد.

ردیاب مغناطیسی خودرو

یکی از درگیری‌های اصلی در هنگام نصب مدل های مختلف ردیاب خودرو مراحل سیم‌کشی و اتصال به برق خودرو است. بنابراین اغلب افراد به دلیل ناوارد بودن در امور برقی این کار را به متخصص برق می‌سپارند که خود هزینه‌های زیادی بدنبال دارد. ردیاب مغناطیسی خودرو گزینه ای عالی برای رهایی از دردسرهای اتصال و نصب ردیاب است.

درضمن این مدل ردیاب‌ها معمولاً قابلیت‌های بیشتری نسبت ‌به انواع دیگر دارند. در بدنه این مسیریاب حرفه‌ای آهن‌ربای قدرتمندی تعبیه ‌شده که به وسیله آن به بدنه خودرو یا داخل کابین اتصال پیدا می‌کند و به‌ راحتی فعال می‌شود. به دلیل سادگی کاربرد این مدل از ردیابها می‌توان از آنها برای ردیابی افراد نیز استفاده کرد.

ردیاب دیاگ خودرو

اگر تمایل دارید از تجهیزات ردیاب خودرو برای امنیت و حفاظت وسیله نقلیه بهره ببرید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید می‌توانید ردیاب دیالوگ خودرو را انتخاب کنید که ساده‌ترین نوع ردیاب ماشین است. با این‌ حال دقت و کارآیی این مدل‌ها خیلی‌خوب و بدون نقص است. این دستگاه کوچک بر روی سوکت دیاگ خودرو نصب ‌شده و بدون هیچ مشکلی کار ردیابی را آغاز می‌کند.

با اینکه این مدل از ردیاب در دسته GPS ارزان قرار می‌گیرد اما عملکرد خیلی خوبی دارد و با دقت بالا مکان‌یابی را انجام می دهد.

مهم‌ترین کاربرد ردیاب خودرو

مدل های مختلف ردیاب‌های خودرو با توجه به برند و مدلشان کارایی‌های متنوعی دارند که یکی از مهم‌ترین امکانات آن‌ها مشاهده مسیرهای طی‌شده خودرو همراه با جزئیات تاریخ و زمان حرکت است. علاوه ‌بر این کاربردهای بی‌نظیر و پیشرفته ردیاب‌ها از قرار زیر است

  1. امکان خاموش کردن خودرو از راه دور
  2. امکان ردیابی لحظه‌ای خودرو
  3. قابلیت تعریف سرعت مجاز برای دستگاه ( درصورتی‌که سرعت خودرو از حد مشخصی بیشتر شود پیام هشدار برای مالک خودرو ارسال می‌شود)
  4. امکان تعریف مرز جغرافیایی مجاز برای تردد خودرو

درصورتی‌که تغییراتی در شرایط خودرو ایجاد شود به‌ صورت پیامک به صاحب خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود. ( تغییراتی مانند روشن‌شدن ماشین، باز شدن درها، تصادف کردن، حرکت خودرو، جداشدن ردیاب از خودرو )

امکان مشاهده مسیرهای طی‌شده و توقف‌های خودرو همراه با اطلاعات دقیق زمان و مکان و تاریخ

کاربرد ردیاب حرفه ای خودرو برای تامین امنیت انواع وسایل نقلیه یک نیاز ضروری است. مدل های مختلف ردیاب خودرو هر کدام یک سری امکانات را در خود جای داده اند که با توجه به میزان توقعات و نیازتان از مسیریاب و ضدسرقت می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سخن پایانی

حتی افرادی که وظیفه مدیریت خودروهای سازمانی را بر عهده دارند می توانند با نصب ردیاب روی خودروها مسیر حرکت و عملکرد رانندگان را دائما تحت نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.