همچنان که تکنولوژی مسیر پیشرفت را می‌پیماید سازندگان برای تولید انواع ابزارهای امنیتی توانمندتر می‌شوند؛ اما از سوی دیگر سارقان مسیرهای پیچیده‌تری برای سرقت دارایی‌های افراد مانند خودروهایی که بیشتر از همه وسوسه‌انگیز هستند پیدا می‌کنند. بنابراین پیوسته باید به‌دنبال کشف راه‌های تازه‌ای برای جلوگیری از این گونه خسارات مالی بود. موقعیت یاب لحظه ای خودرو به کمک ابزارهای مسیریاب هوشمند یکی از دستیافته های بشر برای حفظ امنیت وسایل نقلیه است.

در حال حاضر استفاده از انواع ردیاب خودرو بهترین روش تامین امنیت جانی و مالی افراد محسوب می‌شود. خوشبختانه این روزها انواع متنوعی از ردیاب‌ها متناسب با نیازها و توقعات مردم در بازار وجود دارد. از ردیاب‌های نظامی آهن‌ربایی گرفته تا انواع ردیاب شخصی و ردیاب موتورسیکلت.

نگاهی به ردیاب‌های مختلف بازار

برخلاف گذشته‌های دور که ردیاب‌ها تنها ابزاری برای موارد نظامی و جاسوسی بودند حالا ردیاب‌ها برای حفظ امنیت اشخاص، وسایل نقلیه مختلف و حتی حیوانات کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. با توجه به پیچیدگی‌های دنیای مدرن و پیدایش شیوه‌های جدید سرقت لازم است تا همسو با آن از ردیاب‌های پیشرفته‌ای برای تامین امنیت اموال و دارایی‌هایمان استفاده کنیم.

برای این‌که ابزاری متناسب با نیازهایمان بیابیم لازم است ابتدا انواع مدل‌های ردیاب را مورد بررسی قرار دهیم.

ردیاب شخصی و خودرو

به‌ طورکلی مسیریاب‌های موجود در بازار در دو نوع ردیاب هایی که برای استفاده‌های شخصی استفاده می‌شوند و ردیاب‌های وسایل نقلیه دسته‌بندی می‌شوند. ردیاب‌های شخصی همان‌طور که از نامشان برمی‌آید برای شناسایی موقعیت جغرافیایی و مکانی افراد یا حتی حیوانات استفاده می‌شود. این سبک از ردیاب‌ها اغلب سایز خیلی کوچکی دارند و به‌سادگی قابلیت پنهان کردن در کیف، ساک، جیب، لباس و حتی کفش افراد موردنظر را دارند.

دسته دوم ردیاب‌های خودرو هستند که با موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو امکانات امنیتی متنوعی را در اختیار صاحبان خودرو و کاربران قرار می‌دهند. با توجه به آمار پیش‌رونده دزدیده شدن خودروها، این ابزارهای امنیتی با قابلیت‌های بی‌نظیری که در اختیار افراد قرار می‌دهند این روزها با استقبال شدیدی مواجه شده اند.

برای این‌که در میان انواع مسیریاب پیشرفته خودرو مدل مورد دلخواهتان را بیابید ابتدا باید توقعات تان را از یک ابزار امنیتی هوشمند مشخص کنید. پس ‌از آن در میان انواع مختلف دستگاه‌های ردیاب با قابلیت‌های گوناگون گزینه‌ای با آپشن‌های مورد نظرتان پیدا کنید.

ردیاب شخصی یا پرسنلی

ردیاب شخصی تحول بزرگی در دنیای ابزارهای پایش هوشمند و از راه دور به وجود آورده ‌است. این دستگاه های جی‌پی‌اس کوچک به دلیل ابعاد و شکل‌های جمع‌وجوری که دارند قابل‌حمل و استفاده در لباس و وسایل شخصی هستند.

درضمن ابزارهای موقعیت یابی لحظه ای خودرو انواع متنوعی دارند که هر کدام یکسری قابلیت‌ها را برای افراد ناظر فراهم می‌کند. تصور کنید فردی نیاز دارد پدر و مادر سالمند یا کودک و نوجوان خود را به‌طور مداوم از محل کار تحت نظر داشته باشد. در این شرایط شخص در هر کجایی که باشد می‌تواند از راه دور به‌ صورت لحظه‌ای از حال و شرایط خانواده‌اش اطلاع پیدا کند و درعین‌حال با خیال آسوده به مشغولیت‌های کاریش بپردازد.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که موقعیت مکانی فرد را به ‌صورت طول و عرض جغرافیایی از طریق ماهواره‌های GPS تشخیص داده و در شرایط خاصی که برای دستگاه از قبل تعریف می‌شود هشدار به‌صورت پیامک به گوشی فرد ناظر ارسال خواهد شد. ردیاب‌های شخصی همانند ردیاب خودرو قابلیت‌هایی مانند شنود صدای محیط، دکمه تماس اضطراری، میکروفون داخلی، قابلیت ضد ضربه و ضد آب بودن را دارند.

کدام ردیاب برای موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو مناسب است؟

همه ردیاب هایی که در بازار وجود دارند درصورتی‌که از برندهای معتبر و مرغوب باشند کارایی مناسبی دارند. در انتخاب ردیاب برای موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو همه‌چیز به نوع نیاز شما بستگی دارد. این‌که می‌خواهید ردیابی که خریداری کرده‌اید چه امکانات و قابلیت‌هایی را برای خودروی شخصی یا سازمانی شما فراهم کند. اما به‌طورکلی در میان قابلیت‌های پیشرفته ردیاب امکان شنود صدای محیط و دارا بودن باتری قوی داخلی امکانات پرکاربرد و مهمی هستند.

در صورتی که به امکانات اولیه ای مانند شنود صدای داخل کابین و پیگیری مسیرهای طی شده خودرو نیاز داشته باشید می توانید انواع ردیاب ارزان قیمت خودرو را خریداری کنید. اما اگر امکانات پیشرفته ردیاب برای پیگیری خودروهای سازمانی اهمیت زیادی دارد باید ردیاب GPS حرفه ای با امکانات مدرن روز را خریداری کنید. به هر حال ردیابها با ویژگی های منحصر بفردی که دارند امنیت کامل خودرو را تامین می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.