هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید خودروی شخصی تان را به ردیاب مناسب و پیشرفته مجهز کنید، باید بدانید که در انتخاب ردیاب تنها ۱ یا ۲ ویژگی مهمی که باعث برتری یک دستگاه نسبت ‌به دیگری می‌شود، کافی نیست. قابلیت‌های متفاوتی در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک دستگاه جی‌پی‌اس بهترین کارایی را برای تامین ایمنی وسیله نقلیه داشته باشد.

حالا سوال اینجاست که چطور می‌توان ابزاری کارآمد و حرفه‌ای مناسب خودروی شخصی انتخاب نمود؟

انتخاب بهترین ردیاب خودروی شخصی

اولین مرحله در انتخاب بهترین مسیریاب هوشمند داشتن اطلاعات کافی درمورد تکنولوژی‌های روز ردیاب خودرو و شناسایی قابلیت‌هایی است که نیازهای شما را برطرف می‌کند. باید توجه داشته باشید که قابلیت های ردیاب جی‌پی‌اس انتخابی شما امکان کاربرد در ایران را داشته باشد، در غیر این صورت گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که اگر ردیاب با برند خاص در ایران عمل نمی‌کند پس چرا در بازار عرضه می‌شود؟ باید در پاسخ بگوییم که برخی از برندهای ردیاب تولید کشورهای دیگر هستند که با امکانات مختلف معرفی می‌شوند اما تنها برخی از این ویژگی‌ها در ایران فعال هستند. بنابراین خرید چنین ابزاری که با وجود قیمت بالا امکان استفاده از همه قابلیت‌های آن را ندارید انتخاب عاقلانه‌ای نیست.

مورد مهم دیگر بررسی میزان پشتیبانی شرکت سازنده GPS و در ضمن داشتن گارانتی است که خدمات دستگاه را تضمین می‌کند. تصور کنید ردیابی خریده‌اید که پس ‌از مدتی دچار ایراداتی شده‌ است. در این شرایط چطور می‌توانید برای تعمیرات آن اقدام کنید؟ در حالی که این خدمات پشتیبانی در ایران ارائه نمی شود.

 ردیابی مطابق نیازهایتان انتخاب کنید

گاهی مواقع مالکان خودرو به‌دنبال یافتن بهترین و پیشرفته‌ترین نوع ردیاب با تمام امکانات معرفی‌شده در دنیا هستند، درحالی‌که ممکن است تنها از چند ویژگی اصلی ردیاب‌ها استفاده کنند. در این شرایط افراد هزینه‌های اضافی برای دستگاه می‌پردازند اما در قبال آن از امکانات محدودی بهره می‌برد.

بنابراین لازم نیست حتما گران‌ترین و پیچیده‌ترین ردیاب موجود در بازار را خریداری کنید.

انتخاب ردیاب مناسب و پیشرفته

پیش ‌از خرید قطعی دستگاه نوع توقعات تان را از ردیاب هوشمند خودرو مشخص کنید. به عنوان نمونه هدفتان از خرید ردیاب تعیین موقعیت جغرافیایی، هشدار سرعت، متوقف کردن خودرو از راه دور و هشدار باز شدن درها و موارد ساده این‌چنینی است.

در مواردی ممکن است به دلیل اینکه خودروی شخصیتان را در اطراف محل کار پارک می‌کنید و می‌خواهید دائماً از شرایط آن باخبر شوید، نیاز به ردیاب دارید. در این حالت می‌توانید ردیاب مناسب و پیشرفته با برند معتبر و امکانات پایه امنیتی انتخاب کنید، بدون این‌که نیاز باشد بهای سنگینی برای خرید دستگاه بپردازید. دراین حالت خواسته‌هایتان درمورد تأمین امنیت خودرو کاملاً برابر برآورده می‌شود.

 انواع جی‌ پی‌ اس ماشین

اگر بخواهیم بررسی کلی در مورد انواع ردیاب‌ها داشته‌باشیم دو مورد اصلی جی‌پی‌اس های شارژی و ردیاب‌های سیمی را باید بشناسیم. همان‌طور که از نامشان مشخص است ردیاب‌های سیمی باید به منبع برق خودرو اتصال پیدا کنند. اما ردیاب‌های شارژی و غیرسمی بدون نیاز به برق و با کمک باطری داخلی کار می‌کنند.

ردیاب‌های سیمی منبع تغذیه داخلی قوی ندارند بنابراین باید با اتصال به باطری خودرو یا یک منبع تغذیه خارجی فعال شوند. البته باید خاطرنشان کنیم که همه انواع ردیاب‌ها مجهز به منبع تغذیه داخلی هستند اما در انواع ردیاب‌های سیمی باطری داخلی عمر کوتاه‌تری دارد. از این‌رو لازم است که به منبع شارژ کننده خارجی اتصال داشته باشند.

مزیت بزرگ این نوع ردیاب یک‌بار نصب دستگاه و اتصال آن به برق خودرو است که دیگر پس ‌از آن نیازی به شارژ ندارد و این خصوصیت خیال مالکان خودرو را از بابت فعال بودن همیشگی دستگاه راحت می‌کند.

ردیاب شارژی

ردیاب هایی که نیاز به نصب و سیم‌کشی ندارند تحت عنوان ردیاب خودروی آهن‌ربایی نیز شناخته می‌شوند. برتری این ردیاب‌ها نسبت ‌به انواع دیگر این است که پس ‌از سرقت احتمالی خودرو، درصورتی‌که سارقان برق خودرو را قطع کنند، این ردیاب‌ها به دلیل مستقل بودن از منبع تغذیه خارجی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و گزارشات مکان‌یابی ارسال می‌کنند.

اما ردیابهای سیمی بعد از قطع ارتباط با برق خودرو تنها مدت کوتاهی فعال هستند و پس از مدتی از کار می‌افتند. بنابراین هنگامی‌که تصمیم دارید ردیاب مناسب و پیشرفته برای خودروی شخصی تان تهیه کنید این‌موضوع را مدنظر داشته باشید که کدام مدل از ردیابها مزایای بیشتری برای شرایط زندگی و نوع فعالیت‌های روزانه‌تان دارد. اگر مواقع زیادی خودرو را در خارج از محیط کار پارک می‌کنید بهتر است در مورد ویژگی‌های ردیاب‌ها بیشتر تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.