همه ما به‌خوبی می‌دانیم که ردیاب خودرو یکی از تجهیزات امنیتی ضروری است که وجود آن در خودرو به نگرانی‌هایی همیشه ما در مورد خطر سرقت پایان می‌دهد. اگر مقالات قبلی وب‌سایت ما را مطالعه کرده باشید، قطعا به اهمیت ویژه ردیاب برای تامین امنیت وسایل نقلیه به‌خوبی آگاهی دارید. حالا قصد داریم کمی در مورد انتخاب ردیاب خودرو صحبت کنیم و به شما بگوییم که در هنگام خرید این ابزار چه فاکتورهایی را باید در نظر داشته باشید و این‌که چه مدل ردیاب برای خودرو شما مناسب‌تر است و در نهایت این سوال که آیا کیفیت ردیاب با قیمت آن مشخص می‌شود یا خیر؟

در ادامه در خصوص کاربردهای ردیاب خودرو اطلاعاتی به شما خواهیم داد تا شناخت کافی برای انتخاب این ابزار حرفه‌ای داشته باشید.

ردیاب GPS چه کاری انجام می‌دهد؟

GPS ها سیستم‌های جهانی برای موقعیت‌یابی هستند که از ماهواره‌هایی در اطراف زمین سیگنال‌های اطلاعاتی دریافت می‌کنند و به کمک این اطلاعات مکان‌یابی دقیق و ردیابی را انجام میدهند. بنابراین هرچه دستگاه موقعیت یاب با ماهواره‌های بیشتری ارتباط برقرار کند دقت بالاتری در مکان‌یابی اشیاء خواهد داشت.

به کمک دستگاه جی‌پی‌اس می‌توان افراد، حیوانات خانگی و اشیاء گوناگون را مکان‌یابی کرد. با این توصیف از ردیاب‌های هوشمند که سیستم جی پی اس دارند می‌توان برای تحت نظر داشتن اعضای خانواده، چمدان، اشیاء قیمتی و اتومبیل استفاده کرد. اما پرکاربردترین استفاده‌های ردیاب برای حفاظت از وسایل نقلیه است و اطلاعات دقیقی از شرایط خودرو به‌صورت پیامک یا ایمیل و از طریق نقشه‌های پنل کاربری رایانه و تلفن هوشمند برای کاربر ارسال می‌کند.

کاربردهای گوناگون ردیاب هوشمند

با قابلیت‌های خاصی که ردیابها دارند می‌توانید آن را در کیف یا جیب فرزندان قرار داده و از زمان حرکت کردن آن‌ها از مدرسه تا هنگام ورود به خانه را زیر نظر داشته باشید. هنگامی‌که ردیاب را روی خودرو نصب می‌کنید حتی اگر خودرویتان را به کسی امانت‌داده باشید می‌توانید در هر لحظه آن را پیگیری کرده و اگر خودرو از محدوده مجاز خارج شود هشدار خطر دریافت می‌کنید.

اگر والدین مسنی داشته باشید با مجهز کردن آنها به ردیاب می‌توانید از مسیرهای تردد آن‌ها اطلاع پیدا کنید و در صورت خارج شدن از مسیرهای معمول سریعاً آگاهی پیدا می‌کنید. هنگامی‌که نوجوان شما ردیاب به‌همراه داشته باشد و در خارج از منزل با مشکل مواجه شود با فشردن دکمه اضطراری sos هشدار درخواست کمک به‌طور خودکار برای شما ارسال می‌شود.

در ارگان‌های وابسته به سیستم حمل‌ونقل هم از قابلیت‌های ردیاب برای تحت نظر داشتن خودروهای سازمانی استفاده می‌شود تا اگر راننده‌ای از موقعیت کاری خود خارج‌شده یا سرعت غیر مجاز داشته باشد در اسرع وقت به شخص ناظر اطلاع‌رسانی شود.

برای انتخاب ردیاب خودرو چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

انواع مختلفی از ردیاب‌ها با قابلیت‌ها و برندهای گوناگون در بازار وجود دارد اما برای خرید ردیاب خودرو ابتدا باید توجه کنید چه نوع ردیابی نیازهای شما را برطرف می‌کند؟ هنگامی‌که بدانید قرار است از ردیاب برای چه شرایطی بهره ببرید می‌توانید ویژگی‌های مورد نظرتان را مشخص کرده و به‌دنبال برند خاصی باشید.

هزینه ردیاب خودرو :

پس ‌از این‌که متوجه شدید دقیقاً چه امکاناتی از ردیاب انتظار دارید، حالا با توجه به بودجه خود به‌دنبال مدل‌های خاص با ویژگی های مورد نظرتان بگردید.

اندازه ردیاب: از آنجایی‌که ردیاب‌ها قابلیت نصب مخفی در بخش‌های مختلف خودرو مانند درون کاپوت، زیر ماشین و زیر یا داخل داشبورد و … را دارند معمولاً در سایزهای کوچک طراحی می‌شوند تا دور از دسترس افراد ناشناس قرار بگیرند. اما توجه داشته باشید که اندازه ردیاب‌ها تاثیری در کیفیت‌شان ندارد چه‌بسا ردیاب‌های با ابعاد بسیار کوچک از ردیاب‌های بزرگ دقیق‌تر عمل ‌کنند.

برنامه ردیابی خودرو :

اگر انتخاب ردیاب خودرو از برندی باشد که برنامه نرم‌افزاری مستقلی ندارد خیلی از امکانات مفید و کاربردی آن را از دست می‌دهید. به‌عنوان نمونه نمی‌توانید محدودیت ژئوفنس )حصار جغرافیایی( تعریف کنید.

در ضمن امکان مشاهده میزان شارژ باتری و تنظیمات حساب کاربری را نخواهید داشت. هر چه ردیاب پیشرفته تر باشد امکانات بیشتری در خصوص اعلان های ورودی خروجی و امکان کنترل تنظیمات برای گزارشهای دریافتی مکانی را در اختیار شما قرار می دهد.

اتصالات ردیاب خودرو :

هنگام انتخاب ردیاب خودرو توجه داشته باشید که لوازم جانبی کاملی برای  اتصال ردیاب به خودرو داشته باشد. در ضمن امکان اتصال ردیاب به گیرنده مورد نظر اصلی ترین قابلیت آن است. در ضمن این موضوع را مدنظر داشته باشید در جایی که زندگی می کنید ردیاب آنتن دهی کاملی برای ارسال گزارشات مورد نظر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.