ردیاب برای موتور سیکلت : با توجه به این‌که این روزها در شهرهای بزرگی مانند تهران بخش گسترده‌ای از حمل‌ونقل بار و جابه‌جایی افراد به کمک وسایل نقلیه موتوری انجام می‌شود، برای تامین امنیت کامل موتورها باید تدابیری اندیشیده شود.

ردیاب برای موتور سیکلت به معنای مجهز شدن به ابزار امنیتی است که به کمک آن صاحبان وسایل نقلیه موتوری می‌توانند در هر لحظه موقعیت و شرایط موتورسیکلت را تحت نظارت داشته باشند.

خرید gps موتور

هنگامی‌که برای خرید ردیاب موتور سیکلت تصمیم می‌گیرید باید به ویژگی‌های اختصاصی آن توجه کنید به‌ طور معمول ردیاب‌ها نیروی مورد نیاز خود را از یک منبع تغذیه برقی از طریق سیم‌کشی دریافت می‌کنند. البته مدل‌هایی وجود دارد که مجهز به باتری داخلی بوده و نیازی به سیم‌کشی ندارند. اهمیت وجود منبع تغذیه کمکی از آن‌جا مشخص می‌شود که وقتی موتورسیکلت به هر دلیلی سرقت شود و باطری موتور هم از آن جدا شده باشد، در صورتی که ردیاب منبع تغذیه کمکی داشته باشد همچنان فعال باقی می‌ماند و موقعیت وسیله را نشان می‌دهد.

ردیابی با جی‌پی‌اس موتورسیکلت

پس ‌از این‌که از خرید ردیاب برای موتورسیکلت اطمینان حاصل کرده و اقدام به خرید کردید همراه با دستگاه ردیاب اطلاعات کاربری ویژه‌ای مانند نام کاربری و رمز عبور در اختیارتان قرار می‌گیرد تا از طریق آن به پنل کاربری شخصی دسترسی پیدا کنید. با کمک این پنل شخصی و محتوای اطلاعاتی آن تمام امور ردیابی موتور سیکلت و دریافت اطلاعات از محل کنونی، مسیرهای پیموده ‌شده و عبور از محدوده غیرمجاز و…. در دسترس‌تان قرار می‌گیرد.

این‌ که ردیاب تا چه اندازه در مخابره اطلاعات سریع عمل کند به قدرت سرور دستگاه بستگی دارد. بنابراین پیش ‌از خرید ردیاب برای موتورسیکلت ابتدا باید در مورد برندهای مختلف تولیدکننده ردیاب خودرو و موتورسیکلت اطلاع کسب کنید. برخی از برندها ردیاب‌های کوچک حرفه‌ای تولید می‌کنند که قابل ‌استفاده برای هر نوع وسیله نقلیه ماشینی و موتوری است.

بنابراین باید اطلاعات کامل و دقیقی از تجهیزات ردیاب برای موتور سیکلت در انواع برندها کسب کنید. در هنگام خرید ردیاب حرفه ای در مورد مجهز بودن آن به باتری داخلی اطمینان پیدا کنید. هرچند ردیاب هایی که باتری داخلی ندارند بالطبع قیمت‌های پایین‌تری خواهند داشت اما برای این‌که موتورسیکلت یا خودرو شخصی شما امکانات همه‌جانبه‌ای داشته باشد بهترین گزینه انتخاب ردیاب موتورسیکلت با بیشترین ویژگی‌های امنیتی و امکانات بالا خواهد بود.

سنسورهای اعلام خطر

ماموریت اصلی یک ردیاب موتورسیکلت تنها مکان‌یابی و ارسال اطلاعات به مالک نیست بلکه ردیاب حرفه‌ای باید اعلانات پیشگیرنده داشته باشد. به ‌عنوان نمونه باید در هنگام روشن‌شدن ناگهانی موتور یا تغییر مکان موتور هشدارهای اعلام سرقت برای مالک ارسال کند. در مدل‌های پیشرفته‌تر ردیاب برای موتورسیکلت سنسورهای ضربه هم وجود دارد.

در کنار تمام مشخصات و امکاناتی که برای جی‌ پی‌ اس موتورسیکلت ذکر شد ابعاد دستگاه هم اهمیت زیادی دارد. هرچه دستگاه کوچک‌تر و جمع ‌و جورتر باشد بهتر می‌توان آن را از دید سارقان مخفی کرد.

مزیت مجهز بودن به ردیاب موتورسیکلت

همان‌طور که تاکنون متوجه شدید کارآیی اصلی ردیاب‌ها تامین امنیت و حفاظت از وسایل نقلیه در برابر دزدیده شدن و آسیب دیدن است. هنگامی‌که وسیله نقلیه ماشینی و موتوری را به ردیاب مجهز می‌کنید خیالتان از بابت حفاظت آن راحت می‌شود. در هر لحظه می‌توانید اطلاعات دقیقی از محل خودرو یا موتور سیکلت به دست آورید.

تصور کنید موتورسیکلت شخصی تان را بطور امانت به یکی از دوستان سپرده‌اید اما همچنان از امنیت آن نگرانید. به کمک پنل کاربری شخصی ردیاب می‌توانید مسیرهای طی‌شده و لوکیشن کنونی و میزان توقف‌ها و اطلاعاتی از این ‌دست را در اختیار داشته باشید.

ردیاب برای موتور سیکلت : درصورتی‌که وسیله نقلیه شما به‌ سرقت ‌رفته باشد با وجود چنین اطلاعاتی می‌توانید به ‌سرعت پلیس را در جریان قرار داده و با ردیابی دقیق دستگاه از خسارات مالی پیشگیری کنید. علاوه‌ بر این ردیاب‌ها امکان مدیریت و نظارت کامل روی ناوگان موتوری کسب‌وکارها را امکان‌پذیر می‌کنند. به وسیله این ابزارهای هوشمند می‌توانید پیک موتوری‌های خود را مدیریت کرده و در هر لحظه به موقعیت مکانی آن‌ها دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

نکته جالب توجه دیگر این است که اگر موتور سیکلت را در هر مکانی پارک می کنید و گاهی در پیدا کردن آن مشکل دارید دیگر نگران نباشید! این نوع تجهیزات برای مشکل شما هم راهکار دارد. در این شرایط می توانید با مراجعه به پنل شخصی نصب شده روی موبایل، از محل دقیق موتور اطلاع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.