ردیاب دیاگی خودرو : این روزها ردیاب‌های خودرو به‌عنوان پدیده‌های تکنولوژی چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار دارند. با اینکه وارد شدن ردیاب به دنیای حمل و نقل اتفاقات بزرگی را در تامین امنیت رقم زد اما هنوز هم این امکانات برای برخی گروه ها قانع کننده نیست.

پس از شکل گیری اولین ردیابهای خودرو دریافت اطلاعاتی مانند موقعیت دقیق جغرافیایی یا تحت نظر گرفتن عملکرد راننده به‌تنهایی برای صاحبان کسب‌وکارها، ناوگان حمل و نقل و شرکت های ترانزیت کالا جوابگوی نیازهای شان نبود. بنابراین برای برآورده کردن توقعات جدید مشتریان باید محصولاتی طراحی می شد که داده‌های بیشتر و دقیق‌تری در اختیار مدیران و صاحبان مشاغل قرار دهد.

به‌عنوان نمونه هدایت مجموعه‌ای که ناوگان خودرویی در اختیار دارد برای عملکرد مناسب نیازمند سیستم اطلاع دهنده قوی است.

پس از مدتی با طراحی ردیاب خودرو با قابلیت اتصال به OBD امکانات گسترده تری برای ردیاب مهیا شد. این دستگاه ابزار پیشرفته‌ای است که اطلاعات کاملی از ردیابی خودرو به همراه شرایط فنی آن را به صاحبان خودرو و مدیران مشاغل ارائه می‌دهد.

ردیاب دیاگی خودرو

مزیت ردیاب دیاگی خودرو

ردیاب دیاگی یکی از انواع تجهیزات امنیتی و از انواع ردیاب خودروست که به دلیل سهولت در نصب طرف‌داران زیادی دارد. نکته مثبت این مدل ردیاب سازگاری آن با مدل‌های گوناگون خودرو است که توقعات همه افراد را از مکان یابی خودرو برآورده می‌کند. این جی‌ پی‌ اس مسیریاب هوشمند به‌ویژه برای افرادی که در امور فنی سررشته‌ای ندارند یا نمی‌خواهند سیستم برق خودرو را تغییر دهند بسیار مناسب است.

درواقع این ردیاب‌های پیشرفته بدون نیاز به پروسه نصب در بخش سوکت دیالوگ جاگذاری می‌شوند. پس از این که ردیاب را به سیم‌کارت مجهز کردید و آن را روی سوکت دیاگ متصل کردید تبادل اطلاعات ردیاب آغاز می‌شود.

ردیاب دیاگی خودرو علاوه ‌بر امکانات حفاظتی که برای صاحبان وسایل نقلیه شخصی ایجاد می‌کند به مدیران سازمان‌ها در نظارت بر خودروهای سازمانی و رسیدگی به تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه این خودروها کمک می کند.

این دستگاه حفاظتی لایه‌های ایمنی زایی بیشتری نسبت به مدلهای دیگر ردیاب برای رانندگان فراهم می‌کند و اطلاعات کامل‌تری به آن‌ها مخابره می‌کند. در واقع ردیاب پیشرفته دیاگی با امکان اتصال به پورت OBD شرایط را برای نظارت بیشتر بر وسایل نقلیه فراهم می‌کند. این ردیاب‌های جدید علاوه‌ بر اطلاعات مرسوم مسیریابی و گزارش اطلاعات موقعیتی خودرو داده‌هایی در مورد دمای موتور، کیسه هوا، وارد شدن ضربه به خودرو، مسیر و جهت حرکت خودرو و به‌طورکلی گزارشاتی در مورد عملکرد درست آن ارسال می‌کند.

این گزارشات به کاربر امکان آگاهی از وضعیت فنی خودرو از راه دور را می دهد.

چه اطلاعاتی با ردیاب دیاگی دریافت می‌شود؟

ردیاب‌های قابل نصب به دیاگ خودرو در کنار ردیابی و گزارش موقعیت جغرافیایی خودرو، اطلاعات مهمی در مورد موتور و مشکلات فنی احتمالی خودرو در اختیار صاحبان یا ناظران بر خودروها قرار می‌دهد.

مهم‌ترین قابلیتهای ردیاب با امکان اتصال به پورت OBD شامل اطلاع رسانی در موارد زیر است:

چرا ردیاب دیاگی خودرو بهتر است؟

دسترسی دقیق و کامل به اطلاعات و شرایط فنی خودرو از چند جنبه برای صاحبان خودروها و به‌خصوص مدیران شرکت‌ها سودمند است. اولین مزیت تحت نظر گرفتن راندمان خودرو است که با دریافت اطلاعات دقیق می‌توان هزینه‌های سوخت را کاهش داد. درضمن افراد با آگاهی سریع از عیب موتور می‌توانند این مشکلات را سر وقت تشخیص داده و پیش ‌از آن که منجر به صدمات شدیدتر و پرهزینه‌تر شود ایرادات را رفع کنند.

سیستم ردیاب دیاگی خودرو علاوه ‌بر شناسایی نقص‌های خودرو از راه دور، کدهای خطا را بازخوانی کرده و نوع مشکل خودرو را نمایش می‌دهد. لازم به یادآوری است که دریافت اطلاعات دقیق موتور تنها از طریق اتصال ردیاب به OBD امکان‌پذیر است. بنابراین اگر از مدل‌های ساده‌ ردیاب خودرو استفاده کنید از دسترسی به داده‌های ارزشمندی مانند میزان سوخت، بستن کمربند ایمنی، دمای مایع خنک‌کننده، خطاهای موتور، کارکرد درجای خودرو و یک سری موارد دیگر محروم خواهید شد. دسترسی به‌موقع به گزارشاتی از موتور خودرو احتمال وقوع تصادف یا خرابی‌های سنگین را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.