امروزه کاربرد ردیاب خودرو ضرورتی برای پیشگیری از خطرات سرقت است. از این رو باید ردیاب هایی به کار برد که با قابلیت‌های متنوع ایمنی قوی برای انواع وسیله نقلیه ایجاد کرده و آن‌ها را از تهدیدهای مختلف دور نگه می‌دارد. ردیاب کوچک و قوی یکی از انواع مختلف این مسیریابهای هوشمند است که با وجود ظاهر کوچک و جمع‌وجور قابلیت‌های بی‌نظیری را در خود جای داده ‌است.

مزیت بزرگ این نوع ردیاب امکان مخفی کردن در بخش‌های مختلف خودرو و عدم شناسایی توسط سارقان و افراد غریب است. این ابزارهای امنیتی حرفه‌ای با قابلیت‌های خاص و پیچیده طراحی‌شده که در ادامه برخی موارد از قابلیت های آن را توصیف می‌کنیم.

ارسال سیگنال هشدار در مواقع خطر

یکی از مهم‌ترین امکانات این دستگاه کوچک کاربردی اعلان هشدار در شرایط ویژه و خطرزا است. به‌عنوان نمونه اگر به خودرو ضربه‌ای وارد شود یا توسط فردی روشن شده و جابه‌جا شود ردیاب به‌سرعت پیام هشداری از طریق تماس یا پیامک برای صاحب خودرو ارسال می‌کند. بنابراین صاحب خودرو در هر لحظه از خودروی پارک‌شده اش باخبر است.

 متوقف کردن خودرو از راه دور

یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر ردیاب خودرو که افراد را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد امکان خاموش کردن خودرو از راه دور در مواقع سرقت است. در این شرایط صاحب ماشین هنگامی‌که از سرقت شدن خودرو مطلع می‌شود، از راه دور آن را متوقف کرده و به کمک جی‌پی‌اس موبایل خودرو را روی نقشه ردیابی می‌کند.

 نمایش مسیر حرکت با جزئیات

هنگامی‌که ردیاب کوچک و قوی با امکانات پیشرفته را روی خودرو نصب می‌کنید می‌توانید تمام مسیرهای طی‌شده خودرو را به‌همراه جزئیاتی مانند محل حرکت، مسیرهای پیموده‌شده، محل توقف‌ها، مدت‌زمان سفر را بر روی اپلیکیشن نصب‌شده روی موبایل مشاهده کنید.

 باطری داخلی پشتیبان

در ردیاب‌های GPS خودرو باطری اضطراری تعبیه‌شده که هنگام قطع برق خودرو یا سرقت شدن باطری خودرو فعال شده و همچنان امنیت خودرو را تحت نظر می‌گیرد.

این‌ها تنها تعدادی از قابلیت‌های عالی دزدگیر جی‌پی‌اس ماشین است. اما ردیابهای خودرو با توجه به برند و قیمت شان امکانات گوناگونی دارند. اغلب ردیاب‌ها در ارائه امکانات اصلی مانند گزارش شرایط خودرو به‌طور روزانه، هفتگی و ماهانه، تعیین سرعت خودرو، تعیین لوکیشن دقیق خودرو روی نقشه و کنترل از راه دور و …. مشترک هستند.

 ردیاب خودرو با قیمت اقتصادی

علی‌رغم این‌که همه انواع ردیاب‌ها معمولاً امکانات مناسبی برای تامین امنیت خودرو دارند اما قیمت‌های آن‌ها اغلب مناسب و به‌صرفه است و هر فرد دارنده وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت و ماشین‌های سبک و سنگین و …. می‌توانند با نصب ردیاب از قابلیت‌های آن بهره‌مند شود.

این ابزارهای حفاظتی محدودیتی از بابت نصب روی انواع وسیله نقلیه ندارند.

 ضرورت استفاده از ردیاب حرفه‌ای در دنیای مدرن

در شرایط اقتصادی موجود حفظ امنیت اموال و دارایی‌ها مهم‌ترین کاری است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. به خصوص به این دلیل که این روزها سارقان روشهای تازه ای برای سرقت پیدا کرده اند و به سادگی قفل در خودرو را باز می کنند.

پارک خودرو خارج از شهر

از آنجایی‌که ما روزانه خودروی شخصی مان را در موقعیت‌های مختلف اطراف محل کار، مرکز خرید و بیرون از خانه پارک می‌کنیم، انتخاب دزدگیر پیشرفته برای جلوگیری از خطرات احتمالی بسیار کار عاقلانه‌ای است. تصور کنید به دلیل ماموریت کاری به خارج از شهر رفته‌اید و مجبورید مدتی خودرویتان را ترک کنید درحالی‌که خبری از دوربین‌های مداربسته داخل شهری نیست.

در این حالت دو ماجرا اتفاق می‌افتد؛ اگر خودروی شما ربوده شود درحالی‌که مجهز به ردیاب خودرو نیست، کاملاً ناامید و مستاصل می‌شوید و هیچ راهکاری برای یافتن آن به فکرتان نمی‌رسد. حتی اگر خودرو تحت تعقیب پلیس باشد ممکن است تا پیش ‌از یافتن آن خودروی شما اوراق شود.

ماجرای دوم به این صورت است که شما از قبل برای تامین امنیت خودرو ردیاب هوشمند نصب کرده باشید. در این حالت در عرض چند دقیقه به کمک اپلیکیشن کاربردی ردیاب، موقعیت دقیق خودرو را روی نقشه پیدا کرده و با تعقیب کردن آن خودرو را صحیح‌ و سالم پیدا می‌کنید.

پیش ‌از آنکه برای خرید ردیاب کوچک و قوی اقدام کنید باید شرایط و ویژگی‌های نوع خودروی شما توسط کارشناس بررسی شود و نوع نیازتان از دزدگیر جی‌پی‌اس خودرو را بدانید تا بهترین برند مناسب وسیله نقلیه تان را پیدا کنید.

سخن آخر

تصور نکنید ردیاب‌های با قیمت بالا بهترین خدمات را دارند و شما نمی‌توانید از این امکانات برخوردار باشید. رد‌یاب های پیشرفته و باکیفیتی در بازار وجود دارند که علی‌رغم امکانات مناسب و آنتن‌دهی بالا قیمت خوب و به‌صرفه ای دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.