دستگاه ردیاب خودرو وسیله ای مخفی برای مسیریابی و تحت نظر داشتن خودرو در مواقع اضطراری است. حتما با نحوه عملکرد دزدگیرها آشنا هستید؛ سیستم ردیاب هم نوعی وسیله حفاظتی خودرو است اما مشکلات فراوان دزدگیرها را ندارد و قابلیت های دستگاه ردیاب موجب می شود در هنگام دزدیده شدن سارقان نتوانند به راحتی آن را از کار بیندازند.

 کاربردهای ویژه ردیاب GPS خودرو

مزیت بزرگ ردیاب هوشمند خودرو این است که در موقعیت‌های گوناگون قابلیت استفاده دارد. به‌عنوان نمونه در آتش‌نشانی و اورژانس یا شرکت‌های حمل‌ونقل برای نظارت و مدیریت راحت‌تر بر خودروها و تعیین موقعیت لحظه‌ای آن‌ها بکار می‌رود.

درحال‌حاضر سرویس‌های ارائه‌دهنده خودروهای کرایه‌ای و سازمان اتوبوسرانی به کمک قابلیت‌های تکنولوژی این دستگاه بر ناوگان در حال گردش در شهر مدیریت می‌کنند. البته بیشترین کاربرد ردیاب جی‌پی‌اس به کاربردهای شخصی مربوط می‌شود.

 انواع قابلیت های ردیاب خودرو

در حال حاضر نمونه‌های مختلفی از ردیاب خودرو در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با توجه به برند قیمت امکانات مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. برای اینکه یکی از انواع ردیاب هوشمند را انتخاب کنید ابتدا باید با مدل های مختلف ردیاب خودرو آشنا شوید.

یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های جی‌پی‌اس خودرو قدرت مسیریابی این سیستم می‌باشد. بنابراین رانندگان می‌توانند از طریق مانیتور کوچکی که آن را در جلوی داشبورد خود قرار می‌دهند، با اطلاعاتی که از طریق ماهواره‌های GPS مخابره می‌شود مسیر موردنظر خود را پیدا کنند.

اغلب این دستگاه‌ها دارای سیستم سخن‌گو برای راهیابی است و افراد را در مسیر اصلی هدایت می‌کند. اما این روزها با وجود برنامه‌های قدرتمندی مانند waze, Google map که به راحتی قابل‌ استفاده هستند کاربرد رهیاب خودرو تقریباً منسوخ شده‌ است.

 ردیاب خودرو چه امکاناتی به راننده می‌دهد؟

ردیاب‌ها یکی از بهترین امکانات امنیتی و قطعات جانبی خودرو هستند که تحولی بزرگی در ایجاد امنیت و حفاظت از سایل نقلیه سبک و سنگین، خودروهای شخصی، موتور سیکلت ها و حتی دوچرخه ایجاد کرده اند. دستگاهی با ابعاد بسیار کوچک و جمع‌وجور که قابلیت‌های منحصربه‌فردی به صاحب خودرو می‌دهد.

ردیاب خودرو نمونه‌های متفاوتی دارد که هر کدام با قابلیت هایی تعریف شده اند. این که صاحبان خودرو کدام قابلیت های دستگاه ردیاب خودرو را انتخاب کنند بستگی به خواسته های شان دارد. یکی از این نمونه‌ها به‌صورت آنلاین عمل می‌کند. کارایی این نمونه‌ها به این صورت است که دستگاه اطلاعاتی را از ماهواره‌های جی‌پی‌اس دریافت کرده و در خود ذخیره می‌کند و پس ‌از متوقف شدن خودرو در یک محل خاص اطلاعات آن استخراج می‌شود.

ردیاب آنلاین خودرو دستگاه

اما در انواع ردیاب آنلاین خودرو دستگاه در هر لحظه اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های جی‌ پی‌ اس را به سرور اصلی ارسال می‌کند. بنابراین نمونه‌های آنلاین کاربردی‌تر هستند. کارایی اصلی جی‌پی‌اس های خودرو برای پیدا کردن خودروهای به ‌سرقت ‌رفته است.

اما ردیاب‌ها همچنان قابلیت‌های بی‌شماری دارند که هر کدام از آن‌ها در شرایطی به یاری رانندگان صاحبان وسایل نقلیه می‌آید. مواقعی را تصور کنید که خودرو را در اختیار فرزند نوجوان و جوان تان قرار داده‌اید و نگران شرایط هستید. در این مواقع با دریافت اطلاعات لحظه‌ای از موقعیت خودرو و میزان سرعت ماشین می‌توانید از راه دور همچنان نظارت قوی داشته باشید.

سخن پایانی

افرادی که به دلایل کاری یا شرایط زندگی دائماً در حال سفر و مأموریت هستند و ناگزیر خودروی سازمانی‌ یا شخصی‌شان را در محل‌هایی پارک می‌کنند که از امنیت آن اطمینان کافی ندارند، بیشترین بهره را از قابلیت های دستگاه ردیاب می‌برند. با وجود دسترسی به شرایط خودرو از راه دور دیگر جای نگرانی باقی نمی‌ماند چرا که حتی اگر مشکل به وجود بیاید با سیگنال‌های هشدار ارسال شده به موبایل می‌توانید سریعاً در محل خودرو حضور یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.